Hírek

2005.12.30. 07:00

Bóvlit kínálnak, végkiárusítást hazudnak

Olvasónknak több helyen, különböző időpontokban szórólapot adtak az utcán. Végkiárusításról regélnek, azzal a kitétellel, hogy „csak most”. Ám a boltokban más áru, más áron várja a vevőket.

BAMA

Az üzlet, amely hasonlóan jár el, többféle jogszabályt is megsérthet - mondta dr. Bobál Pál, a Pest megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója. Lehetséges, hogy a reklámtörvényt szegi meg. A reklámnak ugyanis nem szabad félrevezetőnek lennie. Ha mégis az, a reklámbírság akár több százezer forintra rúghat. Előfordulhat, hogy a végkiárusítást hirdető bolt módszerei a fogyasztóvédelmi törvénybe ütköznek. Ha az üzletben mást tapasztalunk, mint ami a szórólapon áll, fogyasztói jogainkban sértettek meg, azaz becsaptak minket. A bírság ekkor is szép summa lehet. A felügyelők a körülményeket figyelembe véve állapítják meg az összeget. Fontos például, hogy az üzlet eljárása mekkora vásárlói kört és milyen értékhatárt érint.

A kedves olvasó helyesen cselekedett, amikor tapasztalatait jelentette a fogyasztóvédelmi hatóságnál. A panaszt mindig oda kell benyújtani, ahová az üzlet tartozik, azaz mindig a területileg illetékes fogyasztóvédelemnél. A reklám- és a fogyasztóvédelmi bírságot egyaránt kiszabhatják, de más-más vétségért - tette hozzá szakértőnk. Olvasónk jelezte: az illetékes fogyasztóvédelem felszólította az üzletet, hagyja abba a kifogásolt cselekvést. Ám a kereskedő ennek fittyet hányva folytatta azt. Ilyenkor ismét be lehet jelenteni a panaszt. A hatóság el fog járni az illető kereskedő ellen.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!