Hírek

2005.11.30. 00:00

A postásokra alapoznak

Mindig izgatják az új feladatok Pandurics Anett közgazdászt, a Posta Biztosító vezérigazgatóját, aki nem nyugszik addig, amíg meg nem oldja az adott problémát.

Hajdú Péter

– Szakmai életútját és 32 éves korát tekintve úgy tűnik, már egész fiatalon belekerült a mély vízbe, s nem volt problémája az úszással. – Soha nem ijedtem meg a kihívásoktól, a részben öröklött és részben belém nevelt „tenni akarás” gyermekkoromtól folyamatosan megvan bennem. Mindig izgattak az új feladatok, és nem nyugszom addig, amíg megoldást nem találok egy adott problémára. Szerencsére már első munkahelyemen, az IFUA Horváth & Partner tanácsadó cégnél olyan komoly és izgalmas feladatokkal bíztak meg, mint például a BKV, a Matáv, a Richter, a Fővárosi Vízművek vagy a Magyar Posta szervezetének, folyamatainak, illetve különböző rendszereinek fejlesztése.
– Talán innen datálódik a postával kialakított kapcsolata is?
– Az egyik elkészült anyag és a közös munkatapasztalatok kapcsán ültünk le beszélgetni Szivi úrral, a posta akkori üzletpolitikai főigazgatójával, aki felvetette, az igazi az lenne, ha a változások gyakorlati megvalósításában is részt vennék. Erre  a kihívásra nem mondhattam nemet. Így lettem a cég stratégiai igazgatója. Nagyon izgalmas időszak volt ez, hiszen ekkor kezdődött a postai szektorban az a liberalizációs folyamat, amely néhány évvel korábban a telekommunikáció területén lezajlott. Most a kitörési pont a posta számára a logisztika és a pénzügyi szolgáltatások területe.
 
– Hogyan vetődött fel a Posta Biztosító létének ötlete?
- A postai szolgáltatások nagyon fontos része (és egyben komoly bevételi forrás) a hagyományos pénzügyi szolgáltatások köre. Ez a tevékenységcsoport teszi lehetővé, hogy a postahivatalok fenntartása finanszírozható legyen. A feladat a hagyományos pénzügyi szolgáltatásokból származó bevételek átalakítása modern banki és biztosítási szolgáltatásokká. A jól bevált német példát követve hozta létre a posta 2002-ben a német Talanxszal közösen a Magyar Posta Biztosító Rt.-t és a Magyar Posta Életbiztosító Rt.-t. Azért két céget, mert az akkori törvényi előírások nem engedélyezték olyan biztosító létrehozását, amely élet- és nem életbiztosításokkal is foglalkozik.
– Az ön csapata fiatal, dinamikus emberekből áll. A munkatársi gárdánál mi volt a kiválasztás szempontja?
– Ehhez a munkához lényeglátás, fantázia, gyorsaság és lendület kell. A fiatalabb korosztályban ezek jobban együtt vannak. Ugyanakkor tapasztaltabb kollégáink szakértelme és emberi tartása a siker nélkülözhetetlen eleme. A Posta Biztosító szívének egyébként legalább a fele postás. Csapatként kell dolgozni, ahol mindenki biztosan számíthat a másik munkájára. És még valami: ambíció feltétlenül kell ehhez a munkához.

az adott problémát. Hajdú Péter Pandurics Anett lételeme a sport. Édesapja már kiskorában megtanította síelni, úszni, teniszezni, korcsolyázni, s később is szinte minden elképzelhető sportot kipróbált. Másodosztályban versenyszerűen teniszezett. Ma hobbiszinten leggyakrabban teniszezik.

Család: édesanyja óvónő, édesapja testnevelő. A stabil és motiváló szülői háttér olyan töltéssel indította útnak őt és teniszedző öccsét, ami egész életre energiát adott nekik.

Hobbi: a sport áll az első helyen. Nagyon szeret olvasni,

e tekintetben „mindenevő”. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!