Hírek

2005.10.17. 00:00

Hetven százalékunk nem kér a reklámlevelekből

A nagyvállalatok által gyakran alkalmazott marketingeszköznek számítanak napjainkban a nyereményjátékok, melyekben a részvételt általában különböző adatok, például név, cím, telefonszám, születési hely, idő megadásához kötik. A múlt héten arról kérdeztük a napilapvásárlókat, érdemes-e szerintük személyes adatokat megadni ezekben a nyereményjátékokban.

BAMA

Az adatok azt mutatják, hogy a megkérdezettek körülbelül 20 százaléka szerint megéri részt venni: közülük valamivel több, mint 6 százalék azért gondolja így, mert jónak látja a nyerési esélyeket, 14 százaléka pedig úgy látja, hogy nincs semmi vesztenivalója, és akkor miért ne próbálja ki a szerencséjét. A válaszadók 73 százaléka szerint azonban nem érdemes megadni az adatokat. Közel 40 százalék azért mondana inkább nemet, lemondva ezzel a nyereményről, mert fél a postaládáját betöltő kéretlen levelektől. Miután ez az egyik legolcsóbb hirdetési lehetőség, a cégek akkor is élnek vele, ha ezek nagy része a kukában köt ki, ha nem vigyázunk, esetleg fontos számlákkal, levelekkel együtt. A nemet mondók 34 százaléka pedig attól tart, hogy adatai illetéktelenek kezébe kerülhetnek, akik valamilyen módon visszaélnek vele. A megkérdezettek 6,7 százaléka nem nyilvánított véleményt a kérdéssel kapcsolatban.

A 18–29 éves korúak körében az átlagnál többen gondolják, hogy érdemes megadni az adatokat, mert ennek nincs semmi kockázata. A 30–44 és a 45–59 éves korosztály azért nem adná meg szívesen az adatait, mert fél a sok reklámcélú megkereséstől. A 60 év felettiek között azonban az átlagnál 6 százalékponttal magasabb azok aránya, akik szerint érdemes részt venni ezekben a nyereményjátékokban, mert jók a nyerései esélyek. Tehát a felmérésből az derül ki, hogy a 60 év felettiek nyitottabbak ezekre a nyereményjátékokra, mint a náluk fiatalabbak. Azok között, akik azért vennének részt a játékban, mert jók a nyerési esélyek, több a nő, a férfiak közül pedig többen mondták, hogy azért játszanának, mert nincs semmi vesztenivalójuk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!