Hírek

2005.10.24. 00:00

Érdekük egészségünk megőrzése

„Anyagilag is az az érdekünk, hogy az ügyfeleink egészségesek maradjanak” – állítja Grossmann Péter, a Medicover Rt. vezérigazgatója. Ez a szemlélet jól jönne a teljes hazai egészségügyben.

Kaszás Erzsébet

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Grossmann Péter szerint az őszinteség a sikereknél és a konfliktusoknál is a legegyszerűbb eszköz a munkatársakkal és az üzleti partnerekkel szemben
[/caption]– Igen fiatalon lett egy nemzetközi vállalat első számú vezetője. Szakmai életrajzából úgy tűnik, hogy tudatosan készült erre. Jól látom?
– Lényegében igen, hiszen már a tanulmányi éveim alatt jobban érdekelt az operatív irányítástól a pénzügyeken át a marketingig a teljes szervezet működése, mint bármelyik részterület. Ezért amikor néhány hónapja a Medicovertől megkerestek, hogy vállaljam el a cég magyarországi tevékenységének irányítását, örömmel vállaltam. Nagyon lenyűgöző volt ugyanis számomra az itt tapasztalt filozófia, ami az egészséges embert állítja középpontba. Egy Magyarországon született ember várható életkora ugyanis 6–8 évvel kevesebb, mint a régi Európai Unióban. Ugyanakkor a hazai egészségügyre a felét sem fordítjuk annak, mint a fejlett külföldi országokban. Az úgynevezett vásárlóerő-paritáson számolva Magyarországon körülbelül 750 dollárt költünk évente egészségügyre, míg a régi tagországokban ennek több mint háromszorosát, 2236 dollárt. Holott kutatások támasztják alá, hogy ahol többet költenek rá, ott javul az életminőség. Az állami költségvetés lehetőségei azonban igen korlátozottak. Mindebből a Medicover számára az következik, hogy az elkövetkező években biztosan szükség lesz arra, hogy az egyének és az üzleti vállalkozások is beszálljanak az egészségügyi szolgáltatások finanszírozásába. Ehhez lehet egy eszköz, az úgynevezett Medicover- kártya. Ennek a lényege, hogy tulajdonosának korlátlan elérést biztosítunk egészségügyi központjainkban, illetve az országban található mintegy 60–70 szerződött partnerünknél a betegséget megelőző szűrővizsgálatokra és persze a gyógyító, regeneráló szolgáltatásokra.

– Vagyis az ügyfeleik lényegében átalánydíjat fizetnek. Miért jobb ez a rendszer, mintha egyenként fizetnének, mondjuk egy-egy szűrővizsgálatért vagy védőoltásért, netán a fogászatért, a terhesgondozásért?
– Mindenekelőtt azért, mert így nemcsak az ügyfélnek az érdeke az, hogy egészséges legyen, hanem nekünk is. Ha ugyanis az egyénre szabott, és nem egy rutinszerű lista alapján összeállított szűrővizsgálatokkal megelőzzük, hogy beteg legyen, akkor később kevesebb gyógyító kezelést vesz igénybe, ugyanazért a díjért. Vagyis kevesebb időt, eszközt, gyógyszert, vagyis pénzt fordítunk rá. A régi kínai orvosokat fizették hasonló elvek szerint. Ők ugyanis akkor kaptak pénzt, ha a páciens egészséges volt vagy meggyógyult, és nem a betegségek kezeléséért.

– Érdemes lenne ezt a szemléletet átültetni a teljes hazai egészségügybe. Ami azonban jelen pillanatban azért is tűnik lehetetlennek, mert erősen beleszól a politika.
– Szerintem teljesen szükségtelenül terelődött ez a kérdés politikai irányba, ami nem segíti, hanem nehezíti a valódi megoldást. Az egészségügyi ágazat elemzésébe azonban részletesebben nem szeretnék belemenni, hiszen mindössze néhány hete kerültem erre a területre.

– Akkor menjünk egy kicsit vissza az időben! Hogy került külföldre, miként alakult karrierje?
– A szüleim révén már gyermekkoromban évekig éltem Németországban, majd Ausztriában, és később, egyetemistaként a közgazdasági egyetemet Budapesten és Bécsben végeztem el. Majd, még utolsó évesként, 1991-ben kaptam egy megbízást a Steelcase nevű, nemzetközi irodabútor-gyártó cégtől, hogy hozzam létre magyarországi leányvállalatukat. Körülbelül 1995-re sikerült piacvezetővé válnunk, elsősorban a vevőközpontú szemléletnek köszönhetően. Ami manapság egyre természetesebb, de akkor még sokan nem értették, hogy nem elég, ha mi magunk elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, a vevőknek kell elégedettnek lenniük velünk. A Steelcase-nek 1997-től 1999-ig dél-kelet európai igazgatója voltam. Ám kilenc év után, 2000-ben úgy éreztem, hogy hiába tartanak a környezetemben sikeresnek, ha most nem változtatok, életem első munkahelyéről fogok nyugdíjba menni. Ráadásul, mivel csak az általam felépített szervezetben dolgoztam, nem voltak előttem példák, nem ismerhettem meg az üzleti világ nagyjait. Ezért úgy döntöttem, hogy jelentkezem egy MBA-képzésre, mégpedig a nemzetközileg egyik leginkább elismert kurzusra. Olyat kerestem, amelyik nem tart tovább egy évnél. Ennél hosszabb időt ugyanis semmiképpen nem szerettem volna kihagyni a munkában. Így kerültem az INSEAD-hez Franciaországba és Szingapúrba, ahol az évfolyamtársaim között volt dán ügyvéd, francia mérnök, angol tanácsadó, indiai vállalkozó. A klasszikus tudásanyag elsajátítása mellett ennek az évnek a legnagyobb hozadéka a sok új ismeretség volt. Így talált rám az Eli Lilly nemzetközi gyógyszergyártó cég, amelynek – francia központjában – két évig marketing- és stratégiai menedzsere voltam. Majd ők delegáltak haza Magyarországra – mint marketingigazgató. Ez is két évig tartott. Ebben a pozícióban ért az idén nyáron a Medicover felkérése.

– Mit tart a legfontosabbnak, mint vezető, saját vagy cége sikere szempontjából?
– Hiszek abban, hogy egy cég emberekből áll, ezért a siker – vagy a siker hiánya is – az embereknek köszönhető, akik a cégben dolgoznak. Az őszinteség egy egyszerű eszköz, mind a munkatársakkal, mind pedig az üzleti partnerekkel szemben. Ennek azonban nem csak akkor kell működnie, ha minden jól megy, hanem leginkább akkor, ha problémák, konfliktusok adódnak. Megoldásuk érdekében ekkor is fel kell vállalnunk véleményünket.

Grossmann Péter (37 éves) A Medicover Magyarország Rt. vezérigazgatója

Grossmann Péter talán legnehezebb tárgyalópartnere négyéves kisfia, Benjámin. Ahogy mondja, a gyerekkel már úgy tudnak beszélgetni, akár egy felnőttel, mert mindig, mindenről van véleménye, ezért sokszor jobban megizzasztja, mint az üzletfelek. Család: a feleség, Gabi jelenti számára a biztos hátteret. Ő jelenleg egy pénzügyi brókercég szakmai vezetője. Elképzelhetetlen lett volna, hogy ne kísérje el férjét külföldre is. Négyéves fiúk nevelésében a legfontosabb, hogy csak azt tiltsák meg neki, ami a saját érdekében szükséges, és a következetesség.

Hobbi: a családdal és a barátokkal való beszélgetések és az utazás. S ha az időbe belefér, akkor egy kis sport, lehetőleg fallabda és futás.

Az alapellátástól a szakorvosi szolgáltatásokig

A nemzetközi, svéd tőzsdén jegyzett Medicover Holding 10 éve kezdte meg működését Varsóban, és mára Közép- és Kelet-Európa vezető magán-egészségügyi szolgáltatója. Több mint 40 klinikát működtet a régióban, és több mint 6000 céggel áll szerződéses kapcsolatban. Magyarországon a Medicover Rt. korszerű nyugat-európai és amerikai egészségügyi ellátórendszerek elvei alapján jött létre 1998 áprilisában, nagy hangsúlyt fektetve a betegség-megelőzésre, a minőségi egészségügyi szolgáltatásokra és az egészséges életmódra nevelésre. Országosan biztosít egészségügyi alapellátást, foglalkozás-egészségügyi és üzemorvosi ellátást, valamint szakorvosi ellátást, a járóbeteg-ellátástól a kórházi ellátásig. Ezeket átalánydíjas tagsági rendszer keretei között ajánlja cégeknek, magánszemélyeknek és egészségpénztári tagoknak.

Szakmai életút

GROSSMANN Péter diplomáját a bécsi (1986–87) és a budapesti közgazdaság-tudományi egyetemen (1987–92) szerezte. Részt vett az INSEAD MBA képzésén Szingapúrban és Fontainebleau-ban. 1991-től 2000-ig volt a Steelcase Strafor irodabútor-gyártó cég magyarországi képviseletének vezetője, majd a Lilly France gyógyszergyártó cégnél marketingigazgató. 2005. augusztusától a Medicover Rt. vezérigazgatója.

Hobbi: a családdal és a barátokkal való beszélgetések és az utazás. S ha az időbe belefér, akkor egy kis sport, lehetőleg fallabda és futás. Az alapellátástól a szakorvosi szolgáltatásokig A nemzetközi, svéd tőzsdén jegyzett Medicover Holding 10 éve kezdte meg működését Varsóban, és mára Közép- és Kelet-Európa vezető magán-egészségügyi szolgáltatója. Több mint 40 klinikát működtet a régióban, és több mint 6000 céggel áll szerződéses kapcsolatban. Magyarországon a Medicover Rt. korszerű nyugat-európai és amerikai egészségügyi ellátórendszerek elvei alapján jött létre 1998 áprilisában, nagy hangsúlyt fektetve a betegség-megelőzésre, a minőségi egészségügyi szolgáltatásokra és az egészséges életmódra nevelésre. Országosan biztosít egészségügyi alapellátást, foglalkozás-egészségügyi és üzemorvosi ellátást, valamint szakorvosi ellátást, a járóbeteg-ellátástól a kórházi ellátásig. Ezeket átalánydíjas tagsági rendszer keretei között ajánlja cégeknek, magánszemélyeknek és egészségpénztári tagoknak. Szakmai életút GROSSMANN Péter diplomáját a bécsi (1986–87) és a budapesti közgazdaság-tudományi egyetemen (1987–92) szerezte. Részt vett az INSEAD MBA képzésén Szingapúrban és Fontainebleau-ban. 1991-től 2000-ig volt a Steelcase Strafor irodabútor-gyártó cég magyarországi képviseletének vezetője, majd a Lilly France gyógyszergyártó cégnél marketingigazgató. 2005. augusztusától a Medicover Rt. vezérigazgatója. Grossmann Péter szerint az őszinteség a sikereknél és a konfliktusoknál is a legegyszerűbb eszköz a munkatársakkal és az üzleti partnerekkel szemben -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!