Hírek

2005.07.26. 06:37

Räikkönentől kap vb-címet Alonso

A száguldó cirkusz történelme során sokszor tettek már felelőtlen kijelentéseket. Most mégis megkockáztatjuk: világbajnok lesz Alonso.

Hegyi Áron

„Soha ne mondd, hogy soha!”–mondta őfelsége egyik jeles alattvalója. Ha valahol, hát akkor a Forma–1-ben hatávonyozottan igaz a szállóigévé lett mondás. Az autósport csúcskategóriájának több mint fél évszázados története során annyi kacifántos történet született már, hogy az ember fia csak az utolsó futam leintése után lehet biztos a dolgában. Most mégis vesszük a bátorságot, és kijelentjük, Fernando Alonso világbajnok lesz. Magabiztosságunk alapja nem a spanyol pilóta 36 pontos előnye és kétségtelenül imponáló magabiztossága a pályán, sokkal inkább vetélytársai, elsősorban a McLaren finn pilótája, Kimi Räikkönen bizonytalankodása, hogy azt ne mondjuk, szerencsétlenkedése.

Íme ennek bizonysága. A Renault spanyol pilótája az eddigi 11 futamon hat győzelmet aratott (az Egyesült Államokban pedig nem állt rajthoz, ahogy Räikkönen sem). A hat győzelemből három úgy született, hogy az éppen élen álló Räikkönen motorhiba miatt kiesett (San Marino, Nürburgring, Hockenheim), így Alonsónak ölébe hullott harminc pont. Ráadásul a maradék hat pont különbség is eltűnik, ha belegondolunk, hogy amennyiben a finn befejezte volna ezeket a futamokat, akkor Alonsónak összesen hat ponttal kevesebb jut. Így pedig a sorozat kétharmadát jelentő Magyar Nagydíj előtt (július 31., Hungaroring) ugyanannyi ponttal állnának a tabella élén. A feltételes mód azonban a Forma–1-ben is ritkán állja meg a helyét, így pedig azt látjuk, hogy a spanyol pilóta tetemes előnnyel vezet, a szezon legpechesebb versenyzője címre esélyes finn pedig még a lesajnált Michael Schumachert is csak négy árva ponttal előzi meg.

A McLaren a mezőny leggyorsabb autója. Az autóverseny a gyorsaságról szól, de a wokingiak nem tudnak ezzel mit kezdeni, ha alig jutnak el a célig. Sőt, néha a kvalifikáció is gondot jelent. Räikkönennek a Francia és a Brit Nagydíj előtt is motort kellett cserélnie, ami tíz rajthelyébe került, mégis mindkét esetben a dobogón végzett (előbb a 2., majd a 3. helyen). Az utóbbi kilenc futamot az ezüst nyilaknak kellett volna behúzniuk. Ezzel szemben Montoyával párban összesen négyszer tudtak diadalmaskodni (a finn nyert Spanyolországban, Monacóban és Kanadában, a kolumbiai pedig Silverstone-ban).

A megbízhatóan üzemelő Renault hét sikert könyvelhetett el eddig, Alonso hat győzelme mellé Fisichella is betett egyet a közösbe. Ennél is beszédesebb, hogy a McLarenben az utolsó három futamon kétszer is motort kellett cserélni, míg a Renault-nak nem volt ilyen problémája. A wokingiak csapatfőnöke, Ron Dennis azonban reménykedik: „A hegy most egy kicsit magasabb, és nehezebb megmászni. Töretlen elszántsággal folytatjuk a harcot a világbajnoki címért. Nagyon nehéz a helyzetünk, de nem kilátástalan.” Lelke rajta. A balszerencsés Räikkönen már kevésbé felszabadultan nyilatkozott a Német Nagydíj után.

– Mit mondhatnék? Kiesni soha nem jó, de ha az ember az élen autózik, ráadásul messze maga mögött hagyva a második helyezettet is, nos, akkor valóban borzasztó érzés. Szörnyű volt, pláne akkor, amikor már kezdtem úgy érezni, zsebben a futtam. Persze tudom, hogy ez hozzátartozik az autóversenyzéshez, de idén mintha kijutna nekem a balszerencséből. Most az a dolgom, és a  csapatnak is, hogy gőzerővel készüljünk a Magyar Nagydíjra. Még van matematikai esélyem a végső győzelemre, de nagyon nehéz lesz. Harcban vagyunk a konstruktőr-világbajnoki címért is, azaz muszáj küzdeni.

kijelentéseket. Most mégis megkockáztatjuk: világbajnok lesz Alonso. Hegyi Áron -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!