Hírek

2005.06.17. 00:00

Még több magyar egység a Dakaron

Az előzetes tervek szerint minden eddiginél több magyar résztvevője lesz a 2006-os Dakar Ralinak. Ami – a változatosság kedvéért – még idén elrajtol, egy kétnapos szakasszal Portugáliában.

Hegyi Á.

A szervezők szerettek volna Európában is igazi versenyhangulatot teremteni (idén a barcelonai strandon leginkább felhajtás volt, nem verseny), amihez csak az Ibériai-félsziget kisebbik országában találtak környezetvédelmi szempontból alkalmas terepet. Afrikában persze nem lesz gond a hellyel, van belőle bőven. A mezőny Marokkó köves sivatagjai után Mauritánia dűnéivel birkózhat. Maliban, Guineában és Szenegálban a homokot dúsabb vegetáció váltja fel, azaz a pilótáknak folyamatosan kell alkalmazkodniuk a környezethez. Etienne Lavigne versenyigazgató elmondta, szeretnék izgalmasabbá tenni a világ legnehezebb terepraliversenyét.

Néhány szabálymódosítás is életbe lép. A kamionok után a motorosoknál is bevezetik a 150 km/h-s sebességkorlátozást (falvakban ez 50 km/h). Idén először indulhatnak 450 köbcentinél nagyobb motorok, emiatt a szelektív szakaszokon nem 350, hanem 250 kilométerenként lehet tankolni, így a motorosoknak nem kell plusztartályt magukkal vinniük.

A magyar dakarosok „vezére”, Szalay Balázs elmondta, a tavalyi kilenc csapattal ellentétben idén már 14 egységünk lesz a sivatagban, összesen 26 versenyzővel. Hogy ez mennyire nem gyerekjáték, azt jól mutatják a költségek. Míg Szalayék 1996-ban 20 millió forintot költöttek a bemutatkozásra, addig a legutóbbi indulásuk már félmilliárd forintba került.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!