Hírek

2005.03.13. 20:24

A fogyasztót a zsebén keresztül lehet eltéríteni

Danone joghurt, Toyota, Győri keksz, Sony Ericsson mobiltelefon, Colgate fogkrém. Csak néhány termék, amelyeknek újabb és újabb fejlesztéseit a Mediaedge:cia reklámügynökség mutat be nekünk, fogyasztóknak. A cég ügyvezető igazgatója Simon Zsolt.

Horváth K. József

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Simon Zsolt az Initiative Európai Igazgató Tanácsának Közép- és Kelet-Európáért felelős tagja. A közelmúltban érte a megtisztelő felkérés.
[/caption]A Mediaedge:cia elődje, a The Media Edge a Young & Rubicam reklámügynökségből leválva jött létre 1997-ben. 2000-ben az amerikai WPP tulajdonosi körébe került. 2002-ben a WPP megvásárolta a német CIA médiaügynökséget, amelyet követően a The Media Edge és a CIA fúziójából létrejött a Mediaedge:cia. 2004-tól a WPP tulajdonosi körébe tartozó médiaügynökségek Group M név alatt a médiatárgyalások mellett egyéb területeken is szorosabbra fűzik együttműködésüket. Ennek részeként kerül a Group M hatáskörébe a Portland közterületi reklámcég.

– Ezek szerint nincs közük az amerikai titkosszolgálathoz?
– Az égvilágon semmi. Ugyan a nevünk miatt már több közúti ellenőrzést megúsztam.

– Kissé bonyolultnak hat az elnevezésük. Előnyös ez egy reklámból élő társaságnál?
– Esetünkben bizonyosan. A médiaügynökségek terén az ezredfordulón lezajló összevonások bennünket sem kerültek el. Tulajdonosunk megvette a CIA-t, amely jó nevű médiaügynökségként működött Németországban, kiterjedt ügyfélkörrel. Megrendelői a The Media Edge-nek is voltak szép számmal, ezért célszerűtlen lett volna föladni a különböző piacokon addig jól bevezetett neveket.

– Hogy került kapcsolatba a reklámszakmával?
– Még a Külkereskedelmi Főiskolára jártam, amikor egy véletlen folytán elkezdtem divatbemutatókat szervezni. Nagyon megtetszett ez a munka. Igaz, inkább az üzleti része vonzott. Holott, mint ahogy azt később megtapasztaltam, egy bemutató, a véleményvezéreknek és a fogyasztói élménynek köszönhetően, bizonyos üzletágak legfontosabb csatornája. Aztán a McCann Erickson médiaosztályára kerültem, ahol reklámidő-vásárlással kezdtem foglalkozni. Együtt fejlődtünk az iparággal. Amikor a The Media Edge ügyvezetőt keresett, éltem a lehetőséggel, és sikeresen megpályáztam.

– Mit jelent az, hogy teljes a szabadsága a döntésekben?
– Londonban vettek föl, ott székel a főnököm is, aki az éves tervszámokat írja elő. Hogy azokat miként teljesítjük, azt már ránk bízza. S ez nagyszerű érzés, bár óriási felelősség is.

– Öt év óta hatalmasat fejlődött a cég. Hogy érte ezt el?
– Kétezertől napjainkig nemcsak a létszámunk nőtt a duplájára, hanem piaci részesedésünk is. Ebben nagy szerepe van annak az üzletfejlesztési iránynak, amelyet tudatosan követünk. A cégek közötti verseny ugyanis folyamatosan éleződik. Ma már nem lehet megélni abból, hogy valaki nagy méreténél fogva tisztes kedvezményeket tud kialkudni, így olcsón képes hirdetési felületeket venni. A megbízónak pedig csak rá kell bíznia a kampány költségvetését, s akkor mindketten jól járnak. Ma ott tartunk, hogy az évekkel ezelőtti, mondjuk tizenöt százalékos jutalékszint lement ötre, gyakran kettőre-háromra. Persze, egy százmilliós kampánynak a két-három százaléka sem kis pénz, de a tendencia jól látszik. Erőteljesen csökken az az összeg, amit médiavásárlással meg lehet keresni.

Család: nős, két gyermekük van, egy két és fél éves kislány, Szonja és egy kéthónapos kisfiú, Borisz.

Hobbi: a földrajz és a technozene. Gyakran olvasás helyett órákig nézegeti a világatlaszt. Budakeszi házuk pincéjében felesége ajándékba egy igazi diszkót rendezett be két lemezjátszóval, keverőpulttal, diszkófénnyel. A lüktető, kemény zene megnyugtatja.

Utazás: ez nagy szenvedélye a családnak. A hivatalos utakat lehetőleg úgy szervezik, hogy előtte vagy utána mindig maradjon egy-két nap a közös városnézésre. Határokon belül is gyakran utaznak, annak ellenére, hogy amióta Budakeszire költöztek, lakóhelyük is rendkívüli turisztikai lehetőségeket kínál.

Autó: Lexus RX 300 luxusterepjáró. Könnyen megbirkózik

a járatlan utakkal, miközben megadja a személygépkocsi minden kényelmét és dinamizmusát is. Ebben a szakmában nagyon fontos, hogy ki milyen autóval jár.

Hobbi: a földrajz és a technozene. Gyakran olvasás helyett órákig nézegeti a világatlaszt. Budakeszi házuk pincéjében felesége ajándékba egy igazi diszkót rendezett be két lemezjátszóval, keverőpulttal, diszkófénnyel. A lüktető, kemény zene megnyugtatja.

Utazás: ez nagy szenvedélye a családnak. A hivatalos utakat lehetőleg úgy szervezik, hogy előtte vagy utána mindig maradjon egy-két nap a közös városnézésre. Határokon belül is gyakran utaznak, annak ellenére, hogy amióta Budakeszire költöztek, lakóhelyük is rendkívüli turisztikai lehetőségeket kínál.

Autó: Lexus RX 300 luxusterepjáró. Könnyen megbirkózik

a járatlan utakkal, miközben megadja a személygépkocsi minden kényelmét és dinamizmusát is. Ebben a szakmában nagyon fontos, hogy ki milyen autóval jár. Simon Zsolt az Initiative Európai Igazgató Tanácsának Közép- és Kelet-Európáért felelős tagja. A közelmúltban érte a megtisztelő felkérés. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!