Hírek

2005.02.17. 00:00

Indul a régi idők ralija

Ma még a műhelyek mélyén fényezgetik az öreg autókat, tavasztól azonban a hazai ralifutamokon is felpörög néhány Renault Gordini, Fiat Abarth, Mini Cooper, átalakított Ford, Lada, vagy Wartburg.

Árvay Sándor

[caption id="" align="alignleft" width="316"] Egyelőre a zuglói garázs rejti Földes József R8-asát, de az áprilisi egri ralin már ott lesz a mezőnyben a Gordini
[/caption]– Megmozdult a régi ralisok tábora, itthonra is betört a külföldön már divatnak számító nosztalgiaőrület – meséli Földes József (49), a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség közelmúltban alakult „historic rali” szakágának műszaki ügyvezetője.
– Országos bajnokságokat rendeznek, s a világbajnoki futamoknak is van történelmi betétversenye. Néhány napja Monte-Carlóban például a sztároknál 60-70 kocsi indult, míg a veterán kategóriában háromszáznál több régi autó állt rajthoz. Nálunk ez lesz a bemutatkozó év, versenyenként tíz helyet kapunk a mezőnyben. Idő- és pénzigényes munka életet lehelni a régi autókba. Van aki már hónapok óta építgeti Wartburgját, beletesz néhány milliót, s nem biztos, hogy menetkész lesz az április eleji egri bemutatkozásra. Lesz mód később is csatlakozni: Miskolc, Kassa, Szombathely, Budapest és Pécs ralifutamain lesznek úgynevezett historic-versenyek.
A sorozat szervezője is volán mögé ül. Belgiumban 20 ezer euróért vásárolt egy Gordinit, s egykori navigátorával, Dákay Péterrel készül a visszatérésre.
– Nem csak a kocsit, de önmagunkat is fel kell készíteni. Én 1969 és 1981 között raliztam, de rutinból nem lehet versenyezni. Ez nem játék. Erőnlétnek és reakcióképességnek egyaránt százszázalékosnak kell lennie. Ezeknél az autóknál nem a gyorsaság a legnagyobb veszélyforrás, a lassulás is okozhat gondot a figyelmetlen vezetőnek. A mai fékrendszerek ugyanis sokszorta jobbak, mint a negyven évvel ezelőttiek. A historic kategóriában pedig ilyen kocsik repesztenek.

Drága kicsi kocsi

Típus: Renault-8 Gordini:

Vételár: 4,9 millió forint

Versenyévadra felkészítés: 200–500 ezer forint

Nevezési díj: versenyenként 35 ezer forint

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!