Hírek

2005.03.01. 00:00

Egyre drágábban igazgatnak

A 4-es metró DBR Projekt Igazgatósága (PI) fennállása óta a legtöbb pénzt kapja a fővárosi önkormányzattól. A tavalyi száztizenkétmillió után idén száznyolcvankétmilliót költhet.

Zsidai Péter

A BKV keretein belül működő igazgatóság bérköltsége tavalyhoz képest huszonhatmillió forinttal növekszik. Az iroda tízfős csapatát ugyanis öt mérnökkel bővítik. A PI költségeinek hetven százalékát, azaz százhuszonnyolcmillió forintot költ dolgozóira, így jutalmakkal együtt átlagosan 710 ezer forintot keresnek.

A közgyűlés által megszavazott előterjesztés a bérköltség emelkedését „a feladat nagyságával, összetettségével és a nemzetközi vállalkozók megjelenéséhez igazodó elvárásokkal” magyarázta. A további indoklás pedig arról szólt, hogy a munkaerőpiacon az építéseket irányító szakemberek iránt óriási a kereslet.

„Ennek megfelelően a bérek és juttatások iránti elvárások is igen magasak.” Ezekről pontos tájékoztatást ad a PI honlapja, ami nem projektirányító szakembereket, hanem beosztott mérnököket keres. A pályázóknak bruttó 150–200 ezer forint kezdő fizetést, BKV-bérletet, mobilhasználatot és meleg-étkezési utalványt ígérnek.

Jelentősen, tizennyolcmillió forinttal többet kapnak szolgáltatások igénybevételére, összesen negyvenmillió forintot. Gulyás László igazgatótól megtudtuk, ebből tizenhatmilliót saját tulajdonosuknak, a fővárosi önkormányzatnak fizetnek irodabérlésre.

Huszonkétmilliót költenek újságokra, irodaszerre, rezsire, szállásra és informatikára. A DBR kezdi megközelíteni ehetőségeinek felső határát.
A programiroda költsége ugyanis 2002-es áron évente nem haladhatja meg a 200 millió forintot.

Nincs felelőse a több mint egymilliárd elköltésének

A DBR 2002–2003-ban 1,3 milliárd forinttal lépte túl a négyes metró felszíni munkálatainak költségkeretét. A főváros belső ellenőrzése megállapította, a rendszeres tájékoztatás elmulasztásáért, a fedezet nélküli kötelezettség vállalásáért felelősség terheli Gulyás Lászlót. Aba Botond hatékony érvelésére azonban nem ennek, hanem a BKV saját vizsgálatának eredményét fogadták el a képviselők. Ez kizárta a személyes felelősséget.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!