Hírek

2005.02.14. 13:46

A dunai fuvarozás fejlesztése

Gyulay Zoltán

Az Európai Unió az egész közösségre kiterjedő hajózási információs rendszer (DoRIS) létrehozását tervezi. Brüsszelben azt remélik tőle, hogy 2015-ig a jelenleginél is erőteljesebben fejlődhet a vízi áruszállítás a Dunán. Ausztriában például az elfuvarozott mennyiség megháromszorozódásával, harmincmillió tonna áruval számolnak. Ehhez képest Magyarországon a Dunán jelenleg összesen egymillió tonna jut el környezetkímélő módon, azaz vízi úton rendeltetési helyére.
A dunai áruforgalom ilyen mértékű növeléséhez számos teendőre van szükség. Mindenekelőtt egyes szakaszokon ki kell szélesíteni, illetve mélyíteni a folyómedret. Fejleszteni kell a kikötőhálózatot. Nem utolsósorban pedig megoldásra vár az áru átrakodása közútról és vasútról hajóra, uszályra.
Az osztrákok a tervezésnél arra számítanak, hogy a költségek egyötödét, felét az Európai Unió állja – írja a bécsi Die Presse. Hasonló reményeket táplál a többi Duna menti tagország is. Európa leghosszabb folyója egyébként Németországot, Ausztriát, Szlovákiát, Magyarországot, Horvátországot, Szerbia-Montenegrót, Bulgáriát, Romániát és Ukrajnát érinti. Közvetlenül kapcsolódik a Rajna–Majna-csatornához. A Fekete-tengerbe ömlik, így a Boszporuszon keresztül a dunai országoknak kijáratuk van a déli tengerekre is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!