Hírek

2004.11.03. 06:35

Valaki kispórolta a váltókat a nagykörúti villamospályából

Címkék#Vélemény

Nem volt káosz tegnap a Nagykörúton, bár felújítás miatt buszok pótolták a 4-es, 6-os villamost. Mindössze 150 méter sínt cserélnek ki, mégis több kilométer hosszan nem jár a villamos, mert kivették a váltókat.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="306"] Tegnap az Oktogonnál kénytelen volt mindenki buszra szállni. Jövő hét elejéig ez így marad.
[/caption]A BKV szerint így gyorsabb a villamos. Mások szerint viszont ezzel is spórolnak, hiszen nem kell költeni a váltók karbantartására.
Elmaradt a várt káosz a Nagykörúton. Teszteltük a 4-es, 6-os villamos pótlására beállított buszokat. Tíz óra húszkor szálltunk fel a villamosra a Moszkva téren.

Tizenhárom perc alatt értünk az Oktogonra, ahol átszálltunk a pótlóbuszra. Nem volt zsúfoltság, a Fehérvári útig gyorsan haladtunk. Ott teljesen elakadtunk. Majdnem tíz perce araszolt a busz a dugóban, amikor a sofőr feladta, és mindenkit leszállított, úgy 100-150 méterre a Móricz Zsigmond körtértől. A 31 perces menetidőt 10 perccel léptük túl.

Egészen vasárnapig nem járnak a villamosok az Oktogon és a Móricz Zsigmond körtér között, mert a Népszínház utcánál, a Wesselényi utcánál és a Dob utcánál kicserélik a síneket. Noha a munkák helyszínei alig másfél megállónyira vannak egymástól, mindössze 150 méter sínt kell kicserélni. Mégis 12 megállónyi úton állították le a villamosokat. Megkérdeztük a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivőjét. Dorner Lajos szerint az a baj, hogy a BKV kiszedte a pályáról a váltókat, ahol a villamosok át tudnának menni a túlsó sínre és visszafordulhatnának. A hurkokat is felszámolták.

Ezek olyan pályaszakaszok voltak, többnyire kis mellékutcákban, amiket csak üzemzavarkor használtak a villamosok, hogy baj esetén vissza tudjanak fordulni. Dorner Lajos szerint a BKV költségtakarékosság miatt szüntette meg a hurkokat más vonalakon is. Ha nincs váltó és hurok, nem kell azokat karbantartani. A VEKE úgy tudja, a 4-es és 6-os villamos vonalán másutt is hamarosan cserélni kell a síneket. A 37-es, 28-as, 14-es villamosok pályái is rossz állapotban vannak az elmaradt karbantartások miatt. Így sokfelé lépésben haladnak a villamosok. Ugyan a mostani felújítás csak egy hetet vesz igénybe, jövőre újra cserélnek síneket, újabb dugókat okozva.

Ritkán fordul elő nagyobb közlekedési dugó

A BKV négy hónapja készül a felújításra. Nem azért kezdtük most a munkát, mert néhány hete kisiklott a villamos a Népszínház utcánál – válaszolta kérdésünkre Donáth Zoltán, a BKV Rt. beruházási vezérigazgató-helyettese. Cáfolva a VEKE állításait közölte: nem költségtakarékosság miatt számolták fel a váltókat, hanem azért, hogy gyorsabban haladhassanak a villamosok. Donáth szerint így nem kell lassítani a váltóknál, viszont műszaki hiba esetén hosszabb szakaszon kell pótlóbuszokat járatni. Ilyen ritkán fordul elő – állítja. A Tompa utcai hurkot nem takarékosságból, hanem a városrendezési terv miatt szüntették meg. Legközelebb 2006-ban várható hasonló felújítás, akkor a Margit híd két felhajtójánál kell kicserélni a síneket – mondta a szakember.

Bámer Ilona (40) ingatlanközvetítő

Nemrég újították fel a villamospályát, furcsa, hogy most megint pénzt költenek rá. Most meglepően gyors a közlekedés, biztosan a buszsáv miatt. Ezt nagyon jó ötletnek tartom, annak ellenére, hogy többnyire nem BKV-val, hanem autóval járok.

Magyar Zoltán (22) tanuló

Bosszant kicsit a buszozás. A villamos gyorsabb, jobban szeretem. De ha mindig ilyen sűrűn fognak járni a pótlóbuszok, ha nem kell rájuk sokat várni, ha nem lesz tumultus, akkor még az is elfogadható, hogy az Oktogonnál át kell szállni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!