2020.01.13. 14:00
A félmilliomodik ügyfelet köszöntötték a tatabányai kormányablakban
Kilenc éve, január elsején kezdték meg működését a kormányablakok, amelyekkel szinte egyszeriben gyorsabb és hatékonyabb lett az ügyintézés. A kormányablakok sikerességét mi sem bizonyítja jobban, minthogy ez idő alatt csak a Tatabányai Járási Hivatalban félmillió ügyfél fordult meg. Katona Szimonettát, a tatabányai kormányablak 500 ezredik ügyfelét dr. Kancz Csaba kormánymegbízott is köszöntötte.
Katona Szimonettát, a tatabányai kormányablak 500 ezredik ügyfelét dr. Kancz Csaba kormánymegbízott is köszöntötte.
Forrás: 24 Óra
Fotó: Zantleitner Ingrid
Tatabányán két helyszínen működik kormányablak, ahol naponta mintegy hatszáz ügyfelet fogadnak. Az egyik tatabányai kormányablak a megyei kormányhivatal épületében „üzemel”, ahol hétfőn az ötszázezredik ügyfelet köszöntötte dr. Kancz Csaba kormánymegbízott és Hajasné dr. Hertelendi Valéria, a Tatabányai Járási Hivatal vezetője. A félmilliomodik ügyfél a kömlődi Katona Szimonetta volt, aki a megyei kormánymegbízottól egy csokor virágot, a járási hivatal vezetőjétől pedig ajándékot vehetett át.
Ma már több mint ötszáz ügytípussal fordulhatnak fordulhatnak az állampolgárok az úgynevezett, egyablakos ügyfélszolgálathoz. Dr. Kancz Csaba megemlítette, hogy ezen ügyek többsége a személyi okmányokkal függ össze, illetve a gépjárművek irataival, de jelentős a családtámogatási, szociális, egészségbiztosítási, valamint a családvédelmi akciótervvel összefüggő kérelmek száma is.
Katona Szimonetta megilletődötten állt az ajándékkal és a kormánymegbízott által átnyújtott virágcsokorral kezében. Az ifjú hölgy egyébként három gyermek édesanyja, aki éppen a legkisebb – három hónapos – csemetéjének a személyigazolványát intézte, illetve ügyfélkapu-jelszót igényelt, amikor megtudta, hogy ő az 500 ezredik ügyfél.
– Bevallom, reggel még nem erre készültem – mondta. – Így nem csoda, hogy meglepődtem a „hivatal” kedvességén. Azt nagyon jó dolognak tartom, hogy mindent egyszerre és egy helyen el lehet intézni. Korrekt és gyors a kiszolgálás, így nem megy el az egész napom az ügyintézéssel, ami a kisgyerekek miatt nagyon fontos.
További részletek a 24 Óra január 14-i számában.