2018.09.20. 20:02
Repcevetőmag-üzletággal bővült a BASF portfóliója
Ezzel a felvásárlással a BASF repcetechnológiai nagyhatalommá vált.
A BASF Hungária Kft. a Bayer üzletágak felvásárlásáról, a repcevetőmag-üzletág indításáról és a legfontosabb céges célkitűzésekről adott tájékoztatást a cég Váci utcai székházában, Budapesten.
Az eseményen elsőként Christoph Hofmann a BASF Hungária Kft. agrodivíziójának vezetője szólalt fel, aki hangsúlyozta, hogy
ez az akvizíció a BASF történetében a legjelentősebb, összességében 7,6 milliárd euró összegű vételárról van szó. Ezt követően a BASF Hungária Kft. Agrodivíziójának vetőmagfelelőse vette át a szót. Szundy Péter kiemelte, hogy a felvásárlással a BASF repcetechnológiai nagyhatalommá vált.
Az akvizíció révén a BASF-hez került eszközök és üzletágak áttekintése során a BASF Hungária Kft. vezetői beszámoltak az újonnan nyíló lehetőségekről, a BASF világ mezőgazdaságában elfoglalt helyéről és a magyarországi piacot leginkább érintő változásokról.
„A felvásárlásnak köszönhetően az gazdálkodóknak az alternatívák széles skáláját tudjuk kínálni. Az ismert, jó minőségű növényvédelmi termékek mellett már kiváló vetőmagokkal is rendelkezésükre állunk, a digitális megoldásokkal együtt kiterjedt szolgáltatást tudunk nyújtani. Az inputtal kapcsolatos területen teljes körű tanácsadást biztosítunk.” – mondta el Christoph Hofmann, majd hozzátette, hogy az akvizíció keretében gyártókapacitásokat, a vetőmagüzletág jelentős részét, ezzel együtt pedig vetőmag-előállítási létesítményeket is felvásárolt a vállalat.
Nem csupán a már aktív üzletágak kerültek a BASF tulajdonába, hanem a különböző K+F tevékenységek is. Az átvett 4500 munkavállaló 40%-a K+F területen dolgozó szakember. A BASF az akvizíció révén a világ egyik legjelentősebb vetőmagvállalatává, a világ legnagyobb repcevetőmagos cégévé vált.
Azt, hogy a globális felvásárlás hatása a magyarországi piacon miként fog megjelenni Szundy Péter mutatta be a repceüzletág példáján keresztül. Mint elmondta, a repce nagyon jó példa annak szemléltetésére, hogy a biológia alapok és a technológia együttes fejlesztésével milyen előrehaladást lehet elérni. Bár nem egyenletes a fejlődés, de az elmúlt években a repcehozamok látványosan emelkednek. Egyre többet fektetnek be a gazdák a repcetermesztésbe, ezzel együtt egyre nagyobb a kockázatuk, ezért egyre jobban féltik a növényeiket, így biztonságosabb megoldásokat keresnek. Az évek során változó problémákra kell feleletet adni, jelenleg a szoros vetésforgó okozza az egyik legnagyobb gondot, amely arra vezethető vissza, hogy az olajos növények már közel egymillió hektárt foglalnak el Magyarországon.
A repce-vetőmagpiac dinamikus, sokszereplős, ahol csak a legújabb innovációkkal lehet eredményt elérni. Ez lesz várhatóan Európában az első olyan üzletág, ahol a megkülönböztető tulajdonságok (herbicid-tolerancia, speciális olajprofil) fognak a fókuszba kerülni
– mondta el Szundy Péter, aki a BASF repceportfólió ismertetése során kitért a magas termésszinten kiemelkedő olajtartalmat termelő SAFER-re, az 50% feletti olajtartalmat produkáló, így mérföldkövet jelentő InV1030 hibridre és bemutatta a portfólió új, korai CL repcéjét.
Bejelentette azt is, hogy 2019-ben a BASF piacra fog lépni az első saját CL repcéjével az InV1266CL-lel. Az innovációban óriási áttörést fog hozni a kipergés-ellenálló repce, mert ez a fejlesztésnek olyan eleme, mellyel a termés mennyisége és minősége egyúttal emelhető.
A BASF elkötelezett a jövő fejlesztése érdekében. A K+F platform felvásárlása után a vállalat összes K+F tevékenységének és beruházásának 40%-a a mezőgazdasági üzletágat fogja erősíteni. Ez több mint 900 millió K+F platform eurót jelent éves szinten.
Azért van szükség ilyen nagy mértékű innovációfejlesztésre, mert sokrétű kihívással kell megküzdeni a gazdálkodóknak, példaként említhetők a növényvédő szerekkel kapcsolatosan a hatóanyag-visszavonások. A felvásárlással a BASF újabb alternatívákat kínál a gazdálkodóknak, olyan innovatív, személyre szabott megoldásokkal, amelyekkel a hozam és az érték optimalizálható.
Ezt támasztja alá az is, hogy hat különböző területről vett át üzletágakat a vállalat: vetőmagüzletág a szántóföldi kultúrákban (repce, gyapot, szója), zöldségvetőmag-üzletág, ahol a világelső hibrid vetőmagok Nunhems® márkanév alatt kerülnek forgalomba, gyomirtószer-üzletág, mely főként az amerikai kontinensen lesz meghatározó, csávázási, vetőmagkezelési tevékenyégek, K+F területek, ahol ki kell emelni az új generációs hibrid őszi búza programot, és a hatodik, a digitális gazdálkodás globális termékei (xarvioTM).