2004.11.15. 08:59
Közlemény: minőségirányítási rendszer a Főpolgármesteri Hivatalban
A budapesti Főpolgármesteri Hivatal Sajtóirodájának közleménye a hivatal minőségirányítási rendszerének fölméréséről
Demszky Gábor főpolgármester és Tiba Zsolt főjegyző döntése alapján a Főpolgármesteri Hivatalban 2001. óta működik a korszerű, az ISO 9001:2000 szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer, amely a működést szabályozottabbá, átláthatóbbá teszi, egyben elősegíti, hogy a feladatokat pontosabban és gyorsabban, a fővárosi lakosság és egyéb ügyfelei megelégedésére lássák el.
A svájci székhelyű SGS független tanúsító szervezet átfogó ellenőrzés keretében felülvizsgálta a Főpolgármesteri Hivatal működését. Az ellenőrzés megállapította, hogy a Főpolgármesteri Hivatal a szabvány előírásai szerint folytatja tevékenységét, kiemelkedő figyelmet fordít a törvényességi elvárásokra, a határidők betartására és a minőségi munkavégzésre. A minőségügyi rendszer sokat fejlődött a bevezetése óta.
A felülvizsgálat alapján a Főpolgármesteri Hivatal minőségügyi rendszerének megfelelőségéről - újabb három évre szóló - tanúsítványt kap.
A Fővárosi Közgyűlés egy évben általában 15-18 ülést tart, amelyen mintegy 600-650, a Hivatal által előkészített előterjesztést tárgyal meg és ennek során 2200-2400 határozatot hoz. A döntések közül évente 65-70 jogszabály, önkormányzati rendelet megalkotására irányul.
A Közgyűlés bizottságai 3500-4000, szintén a Hivatal által előkészített előterjesztést tárgyalnak meg egy évben, amelyekben 7500-8000 határozat születik. Kiemelkedő a Főpolgármesteri Hivatal iratforgalma is, a beérkezett ügyiratok száma évente több százezer.