Közélet

2016.06.29. 07:11

Kegyetlenül lehúzta a termékbemutatós cég a tatabányai asszonyt

Köztudott, hogy a termékbemutatók fő célcsoportját az idősek alkotják, hiszen rengeteg újszerű – nem feltétlenül hasznos – használati cikkről szerezhetnek első kézből tudomást. Egy óvatlan pillanat is elég, és a nyertesből könnyen vesztes lehet.

Wágner Zsanett

Ármai Béláné azzal a problémával kereste fel lapunkat, miszerint vásárlói jogait nem tudja kellőképp érvényesíteni egy budapesti kft.-nél, amelynek helyi képviselete három, ajándékként feltüntetett csomagot adott el neki. Az idős asszony – mint mondja – már azt is érdekesnek tartja, hogy ajándékért cserébe miért kértek el tőle 400 ezer forintot. Utóbb kiderült, az ajándékvásárlás jogát nyerte meg... De az ügy ennél jóval összetettebb.

Történt ugyanis, hogy egyik nap csörgött a telefonja, és egy egészségügyi felmérés címén meghívták őt egy bemutatóra. A szépkorú hölgy elment ugyan a március 3-i előadásra, meghallgatta őket, de már a helyszínen gyanút fogott. Mint mondja, az eladók minden apró részletre odafigyeltek. Nem elég, hogy lyukat beszéltek a hasába, addig-addig győzködték, mire nyélbe ütötték az üzletet. Pár nappal később, március 9-én írásban jelezte a vállalkozás felé, hogy eláll a szerződéstől. Erre a levélre azonban nem jött reakció.

Újabb napok teltek el. Megkapta az „ajándékot”: ezüst szálas ágynemű szettet, légtisztító berendezést és még egy egészségügyi műszert. Az csak hab a tortán, hogy egyik darab sem nyerte el a tetszését. A matrac óriási, a termékeken nincs külön-külön feltüntetve az ár, és annak sincs semmi nyoma, mikor végezték el az egészségügyi felmérést, amelyre hivatkoztak, mikor küldték az árut.

Ármai Béláné utánajárt az ügynek. Először a kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályán próbálkozott. Ott azt tanácsolták, panaszával keresse meg az ügyben illetékes megyei békéltető testület elnökét, dr. Rozsnyói Györgyöt. Az asszony minden addigi levelezést, a vásárlásról szóló dokumentumot elküldött neki.

Mindeközben a fent említett cégnél is próbálkozott. Levélváltás következett. A kft. válaszleveléből kitűnt, hogy érdemtelennek tartják a tatabányai asszonyt a használatra, így semmi más dolga nincs, minthogy a budapesti központtal egyeztetett időpontban adja vissza a terméket. Ugyanezen a napon, ugyanettől a feladótól kapott egy másik levelet, amiben szó sincs a visszaadásról.

További érdekesség, hogy a cikkekről szóló megrendelő lap kitöltésekor a szolgáltató nem rendelkezett működési engedéllyel a megadott tatabányai címen, tehát nem folytathatott kereskedelmi tevékenységet. Mindezek alapján a békéltető testület június elsején meghallgatást tartott, amelyen a szolgáltató képviselője nem jelent meg. A testület ajánlása szerint, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 32. paragrafus b; alapján vissza kell fogadni a termékeket a visszafizetéssel egy időben.

Az idős asszony szerint azóta sem telefonra, sem levélre nem válaszolnak a Vero Centrum Kft-től. Telefonos érdeklődésünkre azt mondták, nem nyilatkoznak az üggyel kapcsolatban.

Ármai Béláné, amennyiben nem kapja vissza a pénzét, bírósághoz fordul. Ezt a lépést azonban nem szívesen tenné meg. Mint mondja, reménykedik benne, előbb vagy utóbb észbe kap a cég.

Kész aranybánya az internet és a hiszékenység

Az elmúlt időszakban - éppúgy, mint anno a termékbemutatók - elképesztő méreteket öltött az internetes csalás a különböző apróhirdetési oldalakon. Sok csaló specializálta magát az olyan apróhirdetési oldalakra, ahol nem kell a feltöltésért külön öszszeget kifizetni, az eladásból jutalékot fizetni a portált üzemeltető cégnek. Gyakorlatilag minimális befektetéssel, rövidtávon jutnak nagy bevételhez.

Szerencsésebb esetben ugyanolyan márkájú, de rosszabb minőségű terméket kap a vevő, akitől szinte minden esetben előre kérik a vételárat. Az általános eset viszont az, hogy az előre elutalt vételár után az „eladó” eltűnik, a portéka pedig soha nem érkezik meg a jóhiszemű vásárlóhoz.

 

Szerencsésebb esetben ugyanolyan márkájú, de rosszabb minőségű terméket kap a vevő, akitől szinte minden esetben előre kérik a vételárat. Az általános eset viszont az, hogy az előre elutalt vételár után az „eladó” eltűnik, a portéka pedig soha nem érkezik meg a jóhiszemű vásárlóhoz.

-->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!