2016.06.29. 07:11
Kegyetlenül lehúzta a termékbemutatós cég a tatabányai asszonyt
Köztudott, hogy a termékbemutatók fő célcsoportját az idősek alkotják, hiszen rengeteg újszerű – nem feltétlenül hasznos – használati cikkről szerezhetnek első kézből tudomást. Egy óvatlan pillanat is elég, és a nyertesből könnyen vesztes lehet.
Történt ugyanis, hogy egyik nap csörgött a telefonja, és egy egészségügyi felmérés címén meghívták őt egy bemutatóra. A szépkorú hölgy elment ugyan a március 3-i előadásra, meghallgatta őket, de már a helyszínen gyanút fogott. Mint mondja, az eladók minden apró részletre odafigyeltek. Nem elég, hogy lyukat beszéltek a hasába, addig-addig győzködték, mire nyélbe ütötték az üzletet. Pár nappal később, március 9-én írásban jelezte a vállalkozás felé, hogy eláll a szerződéstől. Erre a levélre azonban nem jött reakció.
Újabb napok teltek el. Megkapta az „ajándékot”: ezüst szálas ágynemű szettet, légtisztító berendezést és még egy egészségügyi műszert. Az csak hab a tortán, hogy egyik darab sem nyerte el a tetszését. A matrac óriási, a termékeken nincs külön-külön feltüntetve az ár, és annak sincs semmi nyoma, mikor végezték el az egészségügyi felmérést, amelyre hivatkoztak, mikor küldték az árut.
Ármai Béláné utánajárt az ügynek. Először a kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályán próbálkozott. Ott azt tanácsolták, panaszával keresse meg az ügyben illetékes megyei békéltető testület elnökét, dr. Rozsnyói Györgyöt. Az asszony minden addigi levelezést, a vásárlásról szóló dokumentumot elküldött neki.
Mindeközben a fent említett cégnél is próbálkozott. Levélváltás következett. A kft. válaszleveléből kitűnt, hogy érdemtelennek tartják a tatabányai asszonyt a használatra, így semmi más dolga nincs, minthogy a budapesti központtal egyeztetett időpontban adja vissza a terméket. Ugyanezen a napon, ugyanettől a feladótól kapott egy másik levelet, amiben szó sincs a visszaadásról.
További érdekesség, hogy a cikkekről szóló megrendelő lap kitöltésekor a szolgáltató nem rendelkezett működési engedéllyel a megadott tatabányai címen, tehát nem folytathatott kereskedelmi tevékenységet. Mindezek alapján a békéltető testület június elsején meghallgatást tartott, amelyen a szolgáltató képviselője nem jelent meg. A testület ajánlása szerint, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 32. paragrafus b; alapján vissza kell fogadni a termékeket a visszafizetéssel egy időben.
Az idős asszony szerint azóta sem telefonra, sem levélre nem válaszolnak a Vero Centrum Kft-től. Telefonos érdeklődésünkre azt mondták, nem nyilatkoznak az üggyel kapcsolatban.
Ármai Béláné, amennyiben nem kapja vissza a pénzét, bírósághoz fordul. Ezt a lépést azonban nem szívesen tenné meg. Mint mondja, reménykedik benne, előbb vagy utóbb észbe kap a cég.
Kész aranybánya az internet és a hiszékenység
Az elmúlt időszakban - éppúgy, mint anno a termékbemutatók - elképesztő méreteket öltött az internetes csalás a különböző apróhirdetési oldalakon. Sok csaló specializálta magát az olyan apróhirdetési oldalakra, ahol nem kell a feltöltésért külön öszszeget kifizetni, az eladásból jutalékot fizetni a portált üzemeltető cégnek. Gyakorlatilag minimális befektetéssel, rövidtávon jutnak nagy bevételhez.Szerencsésebb esetben ugyanolyan márkájú, de rosszabb minőségű terméket kap a vevő, akitől szinte minden esetben előre kérik a vételárat. Az általános eset viszont az, hogy az előre elutalt vételár után az „eladó” eltűnik, a portéka pedig soha nem érkezik meg a jóhiszemű vásárlóhoz.
Szerencsésebb esetben ugyanolyan márkájú, de rosszabb minőségű terméket kap a vevő, akitől szinte minden esetben előre kérik a vételárat. Az általános eset viszont az, hogy az előre elutalt vételár után az „eladó” eltűnik, a portéka pedig soha nem érkezik meg a jóhiszemű vásárlóhoz.
-->