Hírek

2007.03.09. 06:03

Becsapott a sör árával az üzletlánc

Olvasónk akciós újságban olvasta: az egyik üzletlánc egyebek mellett a szokásosnál olcsóbb sört is kínál. Az úr az áruházba menve csalódott: a sört a régi áron adták.

BAMA

Gyakran előfordul a fentihez hasonló eset – mondta Tóth Istvánné, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének helyettes igazgatója. Az akciós reklámújságban az áruházlánc száz forintért kínálja a sört. A gyanútlan vásárló örömmel leszalad pár kartonért, hogy minél több pénzt takarítson meg. És a helyszínen derül ki, hogy az ital ára több, mint az újságban áll. Száz helyett mondjuk száztíz forint.

Önmagában az ármegállapításban az üzletek vezetői persze szabad kezet kapnak. Ha tehát azt látjuk, hogy ugyanazon áruházlánc egyes üzleteiben ugyanaz az áru más-más áron kapható, nem érdemes háborognunk. Más a helyzet viszont az akciós termékekkel. Amennyiben az adott áruházlánc azt terjeszti, hogy egy bizonyos terméket árleszállítással kínál, akkor minden boltjában ugyanazon az áron kell azt adnia. Az árakat ilyenkor a központ állapítja meg, az egyes üzleteknek hozzá kell igazodniuk.

Ha a fenti példában szereplő sör az áruházláncon belül valahol drágább, mint azt az akciós újságban hirdették, akkor az áruház megtévesztő reklámot csinált. Ez pedig egyenlő a vásárlók félrevezetésével, amiért büntetés, pénzbírság jár – így a szakember. A hasonló ügyekben azonban nem a fogyasztóvédelem, hanem a Gazdasági Versenyhivatal intézkedik. A panaszokat a fogyasztóvédők nekik továbbítják.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!