Kultúra

2017.02.17. 05:53

Kétszer annyit költöttünk Valentin-napkor, mint máskor

Az örök klasszikusok a slágerek, ha a szerelmét lepi meg az ember.

kemma.hu

Kétszer annyit költöttünk el idén Valentin-napi ajándékokra, mint az ezt megelőző években, pedig az esetek többségében, mint karácsonykor, most is az utolsó pillanatokra hagytuk a bevásárlást.
 

A Mastercard Love Index kutatást végzett a szerelmesek napját megelőző napokról, melyből kiderült: 47,4 millió bankkártyás-tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt 3 év vizsgálatai alapján. Ebből 150 000 volt a Magyarországon történt tranzakció.

A klasszikus ajándékok hódítanak
 
Az idei év nagy kedvencei közé tartozott a virág és az édesség, de kifejezetten keresték az ékszereket, fehérneműt és szexi kiegészítőket is a szerelmesek mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója. Mint arra a kutatás is rávilágított: romantikus költéseink megduplázódnak ebben az időszakban, és egyre többen rendelik meg online párjuknak az ajándékot.

Az a webshop, amelyik idejében bemutatta a Valentin-napi termékkínálatát, az akár másfél-kétszeres időszaki forgalmat is tudott bonyolítani ezen a napon. Érdekesség a Brands.hu esetében, hogy a vásárlás tekintetében a február 14. volt a csúcspont, ezen a napon kifejezett érdeklődést mutattak a vásárlók a divattermékek, kiegészítők irányába, még akkor is, ha ezt úgy vásárolták meg, hogy a fizikai kézhezvétele a terméknek nyilván igénybe vesz pár napot.

Még mindig virágra költünk a legtöbbet

A vizsgálat szerint idén is virággal kedveskedtünk a legtöbben szerelmünknek, de az édesség is tarolt az ajándékok képzeletbeli versenyében. E két ajándék mellett többen vásároltak még likőröket, pezsgőt szerelmüknek, illetve a tehetősebbek wellness-fürdőkben romantikáztak február 14-én.

A Valentin-napi online-beszerzések száma is nagyot ugrott az elmúlt évekhez képest, 125 százalékkal nőtt a webes vásárlások száma – világít rá a felmérés – de étteremben is többen mentünk ezen a napon, mint máskor. A Pénzcentrum kutatása szerint ez utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!