Bodnár Dóra

2019.11.21. 07:39

Szelektív jövőépítés

A minap a Bárdos László Gimnázium tanulóival és tanáraival készítettem rövid interjúkat. Két rövid kérdésre kerestem a választ ami a következő volt. Hogyan viszonyul a szelektív hulladékgyűjtéshez mint magánember? Mit gondol az iskolai szelektív hulladékgyűjtésről?

Bárdos László Gimnázium

Forrás: Shutterstock

Az első kérdésre összesítve kétféle választ kaptam: volt, aki otthon is próbálja szelektíven gyűjteni a hulladékot a másik pedig aki ezzel nem foglalkozik. Szerencsére a kérdezették több mint fele gyűjti külön a hulladékot, van aki már évek óta. Nem csak a szelektív gyűjtés fontos számukra, hanem a szerves hulladék komposztálását is megvalósítják.

A második kérdésre egybehangzó válasz érkezett, mégpedig az, hogy ez egy nagy előrelépés az iskola életében. Az interjúalanyok úgy nyilatkoztak hogy jó dolognak tartják és így bárkinek van lehetősége – meg ha egy kis módon is – hozzájárulni ahhoz, hogy a világ élhetőbbé váljon. Főleg a tanárok nyilatkozták azt, hogy a diákok nem mindig használják megfelelően a szelektív gyűjtőedényeket, de mindannyian bizakodunk abban, hogy ez idővel változhat.

Az osztályfőnökömnek volt egy feladata, ami nagyon közel állt hozzá, mivel ő maga is a zöld jövőért sokat tesz: egy előadássorozat különböző témákban. Ilyen volt például a komposztálás szükségességéről szóló óra, vagy a megújuló energia bemutatásával foglalkozó diasor. Az osztály egy része jól ismerte a témákat, de meg így is rengeteg új dolgot tudott mondani a tanárnő. Szerintem a jelenben még annyira nem teljesedett ki a szelektív hulladékgyűjtés, de a jövőben ezekkel a feltételekkel remélhetőleg ki fog.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!