hirdetés

2019.07.30. 05:51

Székhelyszolgáltatás az IM rendelet után

Egyre szigorúbb követelményeknek kell megfelelnie hazánkban a székhelyszolgáltatóknak. A legutóbbi módosítás, a 2017-ben elfogadott IM rendelet volt, melynek nyomán sok székhelyszolgáltatónak kellett működési módot érintő változásokat eszközölnie, hogy folytatni tudja tevékenységét. A témával kapcsolatos kérdéseinkkel Magyarország első számú székhelyszolgáltatóját kerestük meg, melynek országosan működő 20 irodája és egyre bővülő ügyfélköre magáért beszél. Szabó István, a LOGOSZ cégcsoport ügyvezetője válaszolt kérdéseinkre.

(x)

Egyre szigorúbb követelményeknek kell megfelelnie hazánkban a székhelyszolgáltatóknak. A legutóbbi módosítás, a 2017-ben elfogadott IM rendelet volt, melynek nyomán sok székhelyszolgáltatónak kellett működési módot érintő változásokat eszközölnie, hogy folytatni tudja tevékenységét. A témával kapcsolatos kérdéseinkkel Magyarország első számú székhelyszolgáltatóját kerestük meg, melynek országosan működő 20 irodája és egyre bővülő ügyfélköre magáért beszél. Szabó István, a LOGOSZ cégcsoport ügyvezetője válaszolt kérdéseinkre.

Sokan valószínűleg nem tudjuk, hogy mennyi cég működik Magyarországon és hányan vesznek igénybe székhelyszolgáltatást. Ön esetleg tudna nekünk mondani a hozzávetőleges értékeket, hogy pontosabb képet kaphassunk a piac méreteiről?

Sajnos nem áll rendelkezésünkre reprezentatív felmérés vagy kutatás a székhelyszolgáltatók piacának méreteire vonatkozóan. Becsléseket lehet tenni, például az alapján, hogy hazánkban évente több mint 25 000 céget alapítanak, melyek mindegyike köteles székhelyet megjelölni, de természetesen, közülük nem mindenki keres fel székhelyszolgáltatót. Ráadásul az elmúlt években jellemzően a cégmegszűnések száma meghaladta a cégalapításokét. Cégcsoportunk terjeszkedéskor, illetve új iroda nyitásakor így inkább az addigi tapasztalatokat és az adott város, helység adottságait veszi figyelembe. Ezek alapján, eddig sikeresen tudtuk elhelyezni irodáinkat.

Ezek szerint nem is tudható pontosan mekkora a LOGOSZ részesedése a piacon?

Kutatások hiányában nem lehet a pontos arányt megmondani, de ami tényszerűen kimondható, hogy országosan 20 irodával rendelkezünk, ebből 13 Budapesten van. Ügyfélkörünk több mint 10 400 aktív taggal rendelkezik, ami tudomásunk szerint egyedülálló a magyar székhelyszolgáltatás piacán.

Mekkora időtartamra szoktak székhelyszerződést kötni? Mennyire lehetnek biztosak abban, hogy ez a 10 400 ügyfél hosszú távon megmarad?

Törvényi rendelet szabályozza, hogy székhelyszerződés csak határozatlan időre köthető, és természetesen, ennek mi is maradéktalanul eleget teszünk. Egy új cég és induló vállalkozás esetén nehezen megállapítható előre, hogy mennyi ideig lesz a cég működőképes. Sajnos sok vállalkozásnak nem sikerül hosszú távon a piacon maradnia, de ez nem csak a nálunk alapított cégekre igaz, hanem általánosan megfigyelhető jelenség. A LOGOSZ cégcsoport ügyfelei között, hogy a második kérdésre is reagáljak, számos olyan „törzs ügyfél” van, akiknek éves árbevétele közel egymilliárd forint és büszkék vagyunk rá, hogy sokan közülük már 6-8 éve nálunk székelnek. Reményeink szerint a jövőben gyarapodni fog a hosszú ideig és eredményesen működő vállalkozások száma Magyarországon, és sokan választanak majd minket székhelyszolgáltatóként. Ez a bizakodás, pedig nem teljesen alaptalan, hiszen az elmúlt időben itthon is sok olyan változás állt be, illetve számos program indult, amely a hazai mikro-, kis-, és középvállalkozások működését és növekedését segíti.

Mennyire kiélezett az árverseny a székhelyszolgáltatók piacán? Illetve melyek fontos versenytényezők még?

Az ár fontos, mint bárhol a szolgáltató iparban. Hosszú távon, azonban, érdemesebb azokat a tényezőket szem előtt tartani, hogy az adott székhelyszolgáltató kielégítse a személyes igényeinket, megbízható legyen, mindig az ügyfelek rendelkezésére álljon és nagyon fontos, hogy folyamatosan figyelemmel kísérje az őt érintő aktuális törvényi szabályozásokat. A legutóbbi székhelyszolgáltatókat érintő változás a 2017-ben hatályba lépett 7/2017. (VI. 1.) IM rendelet, mely több ponton szigorítást jelentett az addig érvényes szabályozáshoz képest. Voltak olyan székhelyszolgáltatók, akik az új feltételeknek nem tudtak megfelelni és be kellett zárniuk. A LOGOSZ amellett, hogy ár-érték arányt tekintve is előkelő helyet foglal el a székhelyszolgáltatók sorában, nagy hangsúlyt fektet arra, hogy folyamatosan alkalmazkodjon a székhelyszolgáltatás törvényi és hatósági rendeletek által meghatározott követelményeihez.

Miután a székhelyszerződést megkötötték, hogy tartják a kapcsolatot a cégtulajdonosokkal, hogyan juttatják el nekik a leveleiket?

A kapcsolattartás módja mindenkivel a székhelyszolgáltatás szerződésében meghatározott módon történik. A legklasszikusabbnak tekinthető a személyes kapcsolattartás, melyre az irodáinkban 8 és 17 óra között van lehetőség. Azonban ügyfeleinknek nem kell minden esetben befáradnia az irodáinkba, hanem postai úton, sms-ben, e-mailen és telefonon is történhet a kapcsolattartás. Amennyiben az ügyfélnek küldeménye érkezett a székhelycímre, azonnal értesítést küldünk róla. Felhatalmazás ellenében pedig, a küldemény tartalmát beszkennelve is elküldjük az ügyfélnek.

Miben tud a LOGOSZ többet nyújtani, mint a versenytársai?

A LOGOSZ nagy előnye, ahogy a szlogenünk is tükrözi („Minden, ami cégügy”), hogy ügyfeleink mindent egy helyen el tudnak intézni, ami egy vállalkozás elindításához és működtetéséhez szükséges. Cégcsoportunknál közel nyolcvan, szaktudással rendelkező kolléga várja az ügyfeleinket, hogy többek között ügyvédi, jogi és könyvelői kérdések eldöntésében segítségükre legyenek. Irodáinkban dolgozó munkatársaink segítséget nyújtanak cégalapítással, cégmódosítással, cég adás-vétellel, bélyegző rendeléssel, székhelyszolgáltatással, könyveléssel és kézbesítési megbízatással kapcsolatos kérdésekben is. A cégalapítással kapcsolatos teendőket ügyvédi irodával együttműködve és kézbesítési megbízást pedig egy partnercégünkön keresztül végezzük.

Tevékenységük során sokszor kerülnek kapcsolatba a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal is. Velük milyen a kapcsolatuk?

Törekszünk arra, hogy mindenben segítsük az illetékes szervek munkáját: székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén rendelkezésre tartjuk a megfelelő dokumentumokat, az ellenőrzésekhez szükséges további iratokat is a hatóságok számára, illetve nyugodt környezetet biztosítva segítjük az esetleges ellenőrzések gördülékeny és gyors lebonyolítását.

Mit tudnak csinálni azokkal a cégekkel és tulajdonosokkal, akik a székhelyszolgáltatást azért veszik igénybe, hogy így könnyebben elbújhassanak a hatóságok elől és elkerüljék az ellenőrzéseket?

Sokan azt hiszik, hogy a székhelyszolgáltatókat előszeretettel keresik meg olyan cégek, akik ki szeretnének bújni az ellenőrzés és felelősségre vonás alól, de ez nem feltétlenül igaz. A székhelyen mindenképpen rendelkezésre kell tartani megadott dokumentumokat és az ügyvezető elérhetőségeit, így az illetékes hatóságok előli elbújásra semmivel nem alkalmasabb, mint mondjuk egy saját ingatlanba bejegyzett székhely. A székhelyszolgáltatónak nem feladata a cégek működésének és tevékenységének ellenőrzése. Ha a LOGOSZ ügyfelei között felfigyelünk olyanra, akinek törvényes működése erősen megkérdőjelezhető, például tömegesen érkeznek a panaszok az ügyfeleiktől, vagy gyakran végeznek hatósági ellenőrzést a cég ügyeiben, akkor alapos utána járást követően, amennyiben a gyanúnk megerősítést nyer, felbontjuk a szerződést az adott céggel.

Láthatunk példát székhelyszolgáltatóként hirdetett cégtemetőkre is, ez pedig rombolja a székhelyszolgáltatókba vetett bizalmat. Ez ellen lehet valahogyan védekezni?

A LOGOSZ cégcsoport ügyfelei között többségben vannak az aktív ügyfelek és így a működő cégek, de természetesen előfordulhat, hogy a több ezer ügyfél között van, aki például azért választott székhelyszolgáltatót, mert az ügyfélpanaszok elől így könnyebben elrejtőzhet, vagy valamilyen módon késleltetheti a hatósági felelősségre vonást. A cégcsoportunk azonban, olyan módon működik, hogy az ilyen cégek hosszú távon nem tudnak bent maradni a rendszerünkben. Ezeknek a problémáknak a kiküszöbölésében egyébként segítenek a hatósági rendeletek is, melyeknek pozitív hatásai már most is érezhetőek.

Köszönjük, hogy időt szakított ránk!

Címkék#hirdetés

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában