2024.09.03. 12:56
A raktározás és az adminisztrációs feladatok is érdekelnek? Dolgozz raktári adminisztrátorként Siófokon!
A cégeknek alapvető érdeke, hogy készleteiket naprakészen tartsák, raktározási folyamataik jól nyomon követhetőek legyenek. Ebben játszanak megkerülhetetlen szerepet a raktári adminisztrátorok, amely munkakör beöltésére akár Siófokon és a környező városokban is adódhat lehetőség!
Forrás: freepik.com
Mivel foglalkoznak a raktári adminisztrátorok?
A raktári adminisztrátorok által ellátott feladatok a raktári működés átláthatóságát teszik lehetővé. Munkájuknak egyik legfontosabb felelőssége, hogy vezessék a készletnyilvántartásokat, pontosan dokumentálják a bejövő és kimenő áruk mozgását.
Utóbbi azt jelenti, hogy beérkező áruk esetében elkészítik a bevételezési dokumentumokat, regisztrálják az adott árukat és termékeket a raktári rendszerben, míg kimenő áruk esetében az árukiadásért és a szállítólevelek elkészítéséért felelnek.
Előfordulhat, hogy mindezen árumozgásokkal kapcsolatban riportokat és jelentéseket is kell készíteniük, beleértve a készletelemzéseket, forgalmi jelentéseket. Ezek a kimutatások ugyanis jó képet adnak a vezetőség számára a raktári működés hatékonyságáról, valamint a rendelkezésre álló készletekről.
A raktári adminisztrátoroknak egyúttal számos kommunikációs feladatnak is eleget kell tenniük. Kapcsolatot tartanak a beszállítókkal, a szállítmányozó cégekkel és a belsős osztályokkal, gondolva itt elsősorban a beszerzésre és az értékesítésre. Sőt, sok esetben a reklamációkat is ők kezelik, például a hibás termékekkel vagy készlethiánnyal kapcsolatban. Feladataik tehát igencsak összetettek, ugyanakkor rendkívül értékes tapasztalatokkal szolgálnak.
Elhelyezkedési lehetőségek és gyakori elvárások
A nagyobb raktárak és logisztikai központok működése szinte elképzelhetetlen raktári adminisztrátorok nélkül. Éppen ezért egy keresett pozícióról beszélünk, amellyel kapcsolatos hirdetések Siófok és a környező városok vonatkozásában is gyakoriak. Ezt tanúsítja a régió álláspiacára specializálódott Siofokallas.hu kínálata is, ahol korábban az adminisztráció, irodai munka álláskategórián belül tűnt fel ilyen lehetőség: https://siofokallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka.
A pozíció elvárásai rendszerint meglehetősen hasonlóan alakulnak, mint egy általános irodai adminisztrátor állás esetében. Lényeges követelmény tehát a legalább középfokú végzettség és az alapvető irodai szoftverek (pl. MS Excel) ismerete, valamint olykor a vállalatirányítási rendszerek (pl. SAP) használatában szerzett jártasság.
Előnyt jelenthet továbbá némi logisztikai, vagy akár konkrétan raktározásban szerzett tapasztalat. A személyes kvalitásokat illetően pedig főként precizitásra, jó szervezőképességre, kiváló kommunikációs készségekre, valamint csapatjátékos attitűdre van szükség. Ezen kvalitások birtokában minden esélyed meglehet arra, hogy sikerrel pályázz meg egy raktári adminisztrátori állást Siófokon!