hirdetés

2021.07.26. 00:01

Együtt a sértő hangok ellen: az UNICEF Magyarország és a Suzuki közös kampánya

Immár második éve működik együtt a Magyar Suzuki és az UNICEF Magyarország, mert az esztergomi autógyártó vállalat nemcsak az utakon tartja fontosnak a gyermekek biztonságát.

(x)

 

– Autógyártóként a biztonság az első számunkra a gyártásban és a kész autók esetében egyaránt. A közlekedésben is fontosnak tartjuk, hogy a volánnál ülők türelmes, támogató viselkedéssel segítsék egymást a közlekedésben. Ez a hozzáállás az online közegben aktív, különösen érzékeny fiatalok esetében szintén kulcsfontosságú. Ezért is állt a Magyar Suzuki Zrt. az UNICEF Magyarország mellé – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője.

Hogyan ismerhetjük fel, ha egy gyermek cyberbullying áldozatává válik?

Fontosak az aprónak tűnő tettek

Mindannyian tehetünk a gyermekbántalmazás ellen, és ahogyan az élet más területein, itt is a mindennapi, sokszor aprónak tűnő tetteink a legfontosabbak. A Magyar Suzuki Zrt. felelős vállalatként elkötelezett abban, hogy minél többen tisztában legyenek az online bántalmazás problémájával és csatlakozzanak az ellene való fellépéshez.

Először is tudnunk kell mit is takar az a kifejezés, hogy cyberbullying. Ez valójában az az internetes zaklatás, amely manapság rendkívül elterjedt, különösen a gyerekek, kiskamaszok körében. Ide sorolhatjuk a csúfolást, kiközösítést, megfélemlítést, vagy éppen az intim felvételek megosztását is. A cyberbullying általában a kortársaktól, személyes kontaktusokból indul, de az offline, iskolai bántalmazással szemben az interneten nincsen fizikai és időbeli korlátokhoz kötve, ezért akár folyamatosan is tarthat a bántalmazás a nap 24 órájában.

A járványhelyzetben a gyerekek is sokkal több időt töltöttek és töltenek még most is a digitális térben, mint eddig, ezért szülőként, felnőttként még jobban oda kell figyelnünk az internetes zaklatásra, melynek felismerhető jelei vannak. Gyermekeknél ilyen lehet a fej- és hasfájás, iskolába járás megtagadása, vagy a teljesítményromlás, de a szétszórttá válás, a társas kapcsolatainak megváltozása, érdeklődés elvesztése, szomorúság, szorongás, étkezési és alvászavarok is intő jelek lehetnek.

Az UNICEF Magyarország és a Magyar Suzuki Zrt. közös törekvése

A társadalmi gondolkodás formálása, a gyermekvédelemmel kapcsolatos tudatosabb viselkedés segítsége miatt hívta életre 2020 novemberében az UNICEF Magyarország az „Ismerd fel és tegyél ellene kampányt”, amelyhez főtámogatóként a Magyar Suzuki Zrt. is csatlakozott. Az edukációs projekt keretein belül létrehozott, bárki számára elérhető ingyenes online mini kurzus a gyermekbántalmazás fogalmával és fajtáival segített megismerkedni, emellett az UNICEF Magyarország weboldalán közérthető gyermekvédelmi útmutatót lehet elérni.

A kampány támogatásában nagy erőkkel vett részt a Magyar Suzuki Zrt. is, saját social media felületein intenzív online kampány elindításával erősített rá az UNICEF Magyarország által megfogalmazott üzenetekre. Ennek segítségével és médiapartnerein keresztül végül több mint 161 000 magyar háztartásba juttatta el a felhívást.

Hogyan tovább 2021-ben?

Az idei évben az UNICEF Magyarország kiterjesztette, és a TikTokon folytatta kampányát az online bántalmazás ellen, a Z-generáció tagjainak elérését és bevonását megcélozva. Az „Együtt a sértő hangok ellen” címet viselő innovatív program indulását a cyberbullying elleni világnapra, június 18-ra időzítette a szervezet. A kampány aktualitását az is adja, hogy nemzetközi becslések alapján a 2021-es év elmúlt hónapjaiban már akár 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma.

@unicefhungaryHallgasd meg @bnagyreka gondolatait az online bántalmazásról. Ne hagyjuk, hogy a ##sértőhangok elnyomjanak!♬ original sound – unicefhungary

A formabontó kezdeményezésben, mely a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával valósul meg, több, a TikTokon ismert fiatal netes sztár vállalt szerepet, mint Whisperton, B. Nagy Réka, Nagy Bogi, Verebély Vivi, Nagy Norbi, Molnár Marcell és Szabó Fanni. A kampány indulása óta további ismert hazai TikTokerek is csatlakoztak a kezdeményezéshez, többek között Hollós Jázmin, Fónagy Kitti, Sipos Máté, Fejes Dani és Baranyai Vivien is elkészítették saját videóikat.

Magyarországon 1,6 millióan használják a TikTokot, többségében a 11-18 éves korosztály, és a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmakat már több mint 1,4 milliószor tekintették meg, 350 felett jár a hangsáv használatával született videók száma és több mint 5500 TikTok felhasználó kezdte el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt.

@whispertonNe hagyjuk, hogy a ##sértőhangok elnyomjanak! Használd Te is videód alatt az @unicefhungary hangját, és álljunk ki együtt az online bántalmazás ellen!♬ Együtt a SÉRTŐ HANGOK ellen – unicefhungary

A kampány nemcsak az online bántalmazás jelenségére hívja fel a figyelmet, hanem arra is, mennyire fontos a segítségkérés. Barátok, családtagok, pedagógusok egyaránt képesek támogatni az áldozatokat. A kampány célja az UNICEF Magyarország HelpApp applikációjának népszerűsítése is, amely a közelmúltban újult meg. Az ingyenes app segítségével a fiatalok válaszokat kaphatnak az online és offline bántalmazással kapcsolatos kérdéseikre, azonnali segítséget kérhetnek, és megtanulhatják a helyzetek kezelésének erőszakmentes módját is.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában