hirdetés

2019.07.11. 11:15

Nem tetszik, amit webshopon vásároltál? Ezek a lehetőségeid!

Címkék#hirdetés

Szigorú előírások kötelezik arra a webshopok üzemeltetőit, hogy vásárlóiknak legyen lehetőségük arra, hogy ha hibás terméket kapnak, vagy nem tetszik, amit a csomagban találnak, vissza tudják küldeni azt. A vásárló számára nagy könnyebbséget jelent ez, ezért abszolút pozitív része az online vásárlásnak.

(x)

Nem mindig azt kapjuk, amire vágyunk. Bár imádunk az interneten vásárolni, hiszen ennek rengeteg előnye van, mégis van benne egy kis rizikó. A csomag átvétele és kibontása után, nem mindig az a termék fogad minket, amibe beleszerettünk a számítógépünk vagy a telefonunk képernyőjén. Van, amikor a termék hibás, de megesik, hogy a képernyő „csal”, rossz az árnyalat, a méret, pontatlan, ezért félrevezető a termékleírás, szóval csomó dolog miatt lehetünk elégetetlenek. Ilyenkor pedig élhetünk azon vásárlói jogunkkal, amit az e-kereskedelem biztosít számunkra.

Mit tehetsz, ha visszaküldenéd?

Uniós szabályok értelmében a vevőnek 14 napig joga van ahhoz (egyes webshopok 30 napot is biztosítanak), hogy az interneten vásárolt termékek megvételétől elálljon, és az árut visszaküldje. A visszaküldés oka bármi lehet – akár az is, hogy Te, mint a vásárló egyszerűen meggondoltad magad menet közben.

A termék kézhezvételét követő 14 napon belül kell jelezned elállási szándékodat a webáruház felé. Ez történhet írásos formában (pl.: email, postai levél, stb.), de akár szóban (pl.: telefon, személyesen ügyfélszolgálaton) is.

A kereskedőnek a vásárlástól való elállás közlésétől számított két héten belül vissza kell fizetnie neked a vételárat, amennyiben kézhez kapta a visszaküldött árut vagy az igazolást arról, hogy visszaküldted azt.

Ugyanez az átfutási idő vonatkozik a hibás termék cseréjére is, vagyis a webshopnak maximum 14 napon belül biztosítania kell neked egy kifogástalanul működő terméket a hibás helyett (ha azt igényled).

A visszaküldés költsége általában téged terhel, kivéve, ha az elszállítást a webáruház magára vállalja. Ha a webáruház előzetesen nem tájékoztatott arról, hogy a visszaküldés költsége a vásárlót terheli, akkor nem neked kell kifizetni azt.

A pénzt ugyanabban a formában kell visszatérítenie neked, amiben a vásárlás történt, kivéve, ha korábban beleegyeztél, hogy másképpen kapd meg az összeget. Van olyan webshop, aki ajándékkártyára teszi a pénzt, amit majd bármikor levásárolhatsz vagy továbbajándékozhatsz. Erről is mindig közös megegyezés alapján döntötök a vásárlási feltételeknek megfelelően.

Némely webshop például biztosítja azt is számodra (pl. cipővásárlásnál), hogy ha a méret nem jó, viszont van készleten nagyobb/kisebb belőle, akkor elküldi neked a jó méretet. Ez cipővásárlásnál szinte alap, hiszen ez nagyon kényes terméknek számít és sokszor egy fél szám különbség is bosszúságot okozhat.

Mindenre érvényes a visszaküldés?

Nem, mert vannak bizonyos termékek/szolgáltatások, amikre természetüktől fogva nem lehet elállási jogot érvényesíteni. Ezek:

  • virágküldemények
  • romlandó áruk (pl.: nem tartós élelmiszerek), higiéniai termékek
  • hírlapok, folyóiratok
  • egyedi igények alapján készült termékek (pl.: saját fényképes póló, egyedi méretre szabott bútor)
  • koncertjegyek
  • repülőjegyek, gépjárműbérlés
  • szállásfoglalás
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések.
  • Forrás: webaruhazkeszitesarak.hu

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában