Újabb támadás

2022.04.23. 08:03

Sorosék nem tudnak leállni

Újabb elképesztő állítással rukkoltak elő Soros Györgyék, mivel a Freedom House legújabb kutatása szerint Albánia és Szerbia is demokratikusabb Magyarországnál. Ugyanakkor éppen a Soroshoz köthető Open Society Foundations (OSF) korábbi főigazgatója egy nyilvánosságra került felvételen az ilyen jelentéseket agitprop anyagoknak nevezte. Ismert, hogy az amerikai milliárdoshoz köthető szervezetek már évek óta támadják hazánkat, ahogy azt az országgyűlési választás kampányában is tették.

Továbbra sem tudják feldolgozni a Fidesz–KDNP történelmi választási sikerét a baloldalon, amit az is mutat, hogy a héten megjelent a Soros Györgyhöz köthető Freedom House (FH) legfrissebb demokráciajelentése, amiben az amerikai központú nonprofit civil szervezet arról értekezik, hogy Albánia és Szerbia demokratikusabb Magyarországnál - számol be róla a Magyar Nemzet. A Soros-szervezet legújabb jelentése szerint Magyarország a médiafüggetlenség területén rontott a mutatóján a korábbiakhoz képest.

Ennek következtében a szervezet megállapította, hogy a demokratikus normák Albániában, Észak-Macedóniában, Montenegróban, illetve Szerbiában is jobban érvényesülnek, mint Magyarországon. Egyébként a Freedom House már 2019-ben átsorolta hazánkat a demokráciák közül a hibrid rezsimek sorába, amely értelmezésük szerint azt jelenti, hogy tartanak az adott országban választásokat, de törékenyek a demokratikus intézmények, valamint a politikai és polgári szabadságjogok nem minden körülmények között érvényesülnek.

Hazai szakértők a háttérben

A mostani jelentés végén kiemelték, hogy Csáky Zselyke meghatározó szerepet játszott a jelentés megalkotásában, aki a Soros György-féle CEU Demokrácia Intézetének munkatársa. Emellett közölték, hogy a Nations in Transit 2022 nevű jelentés nem jöhetett volna létre a tanácsadók, országszakértők és külső bírálók közreműködése nélkül.

Magyarország mellett Végh Zsuzsanna nevét tüntették fel, aki az European Council on Foreign Relations (ECFR) nevű szervezet munkatársa.

Az ECFR főbb támogatói között szerepel Soros György alapítványa, az Open Society Foundations is. Nem az első eset, hogy a Freedom House Magyarországról készült jelentését a hazai baloldal szakértői írják. Egy korábbi jelentés elkészítésében Filippov Gábor baloldali politológus működött közre.

A régi nótát fújják

A Soros-szervezetek az országgyűlési választás kampányában is aktívan támadták hazánkat, valamint a kormánypártokat. Ilyen eset volt, amikor az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) Demokratikus Intézmények és Emberi Jogok Hivatala (ODIHR) a teljes körű választási megfigyelési misszió kiküldését ajánlotta a magyarországi parlamenti választásra. 

Az akciót húsz NGO kezdeményezte, amelyek azt akarták elérni, hogy az EBESZ ne „korlátozott missziót” küldjön az áprilisi parlamenti választások megfigyelésére, hanem hogy a monitorozás ezúttal legyen teljes körű. 

Érdekesség, hogy a kezdeményező szervezetek szinte kivétel nélkül Soros György szervezetéhez, a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz, valamint Brüsszelhez köthetők. Ugyanakkor a választásokról készült EBESZ-jelentésben az volt olvasható, hogy mindent szabályosnak találtak a szavazás megszervezésével és technikai lebonyolításával kapcsolatban. Továbbá kijelentették, hogy demokratikus választás volt, megfelelő jogi körülmények között, a szavazóhelyszíneken pedig jól szervezettséget tapasztaltak. Az országgyűlési választás mellett a gyermekvédelmi népszavazást is össztűz alá vették Sorosék, miután az Amnesty Magyarország érvénytelen voksolásra buzdított a gyermekvédelmi népszavazáson, ezért hozták létre az Érvénytelenül.hu elnevezésű honlapot. A kampány fő szervezője pedig az ugyancsak Soros György által támogatott Háttér Társaság volt.

Igaztalan kampány

Még februárban ismeretlen e-mail-címről egy szokatlanul terjedelmes, komoly hírértékkel bíró dokumentumhalmaz jutott el a Magyar Nemzet szerkesztőségéhez. A többórányi Skype-interjút tartalmazó felvételek között volt egy olyan is, amely azzal az Andrej Noskóval készült, aki korábban a Soros György által finanszírozott Open Society Foundations egyik igazgatója volt. Nosko egyebek mellett kijelentette, Lengyelországot és Magyarországot valós érvek felsorakoztatása nélkül ostorozza a nemzetközi fősodratú média.

A Magyarországról festett torz kép egyik okaként azt említette, hogy az európai média színvonala az utóbbi időben nagyot esett. Nosko a Magyarországon jól ismert – a mostani jelentést készítő – Freedom House-ról elmondta, hogy agitprop anyagokat készítenek, amiknek az a lényeg, hogy amikor a „baráti politikai erők” kormányon vannak, akkor az ország jól teljesít. Ha nem a „baráti erők” vannak hatalmon, akkor nem teljesítenek jól. Akkor akármit is csinálnak, nem elég jó.

Nosko mellett a Kálmán Mátyás baloldali újságíróval készített Skype-interjú is nyilvánosságra került, amely során a 24.hu, valamint az Index korábbi munkatársa elmondta, munkájuk során alapos instrukciókat kapnak, kikkel beszélhetnek, illetve hogy miként függnek az NGO-któl. „Úgy gondolom, hogy a legtöbb NGO ezt teszi, az Amnesty Internationalt is beleértve” – jegyezte meg Kálmán a Soros-szervezetről szólva, miután arról kérdezték, hogy valóban látott olyan NGO-kat, amelyek függő helyzetbe hozták a (külföldi újságírókat) és akik ténylegesen korlátozták szabadságukat.

Borítókép: Soros György magyar származású amerikai üzletember

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában