Ország-világ

2021.03.11. 06:46

Imázsépítésre van pénzük Karácsonyéknak

Százmilliókat tervezett be a költségvetésbe Karácsony Gergely imázsépítésre és (kampány)rendezvények megtartására. A főpolgármester azt ígérte, hogy magukon kezdik a spórolást, ám a városarculati cég, a Budapest Brand több mint egymilliárdos kerete nem erre utal. A városházi marketinggépezet az év második felében, az országgyűlési választási kampány kezdetekor fog igazán felpörögni.

Budapest, 2020. március 14. Karácsony Gergely fõpolgármester (b3) érkezik a fõvárosi operatív törzs rendkívüli ülése utáni sajtótájékoztatójára, mellette Gy. Németh Erzsébet humán területekért felelõs fõpolgármester-helyettes (b) és Tüttõ Kata városüzemeltetésért felelõs fõpolgármester-helyettes (j) a Városháza udvarán 2020. március 14-én. Fokozatosan bezárnak a fõvárosi óvodák és bölcsõdék, a tömegközlekedésben nem lehet felszállni az elsõ ajtónál a jármûvekre március 16-tól - jelentette be a fõpolgármester. MTI/Illyés Tibor

Forrás: MTI

Fotó: Illyés Tibor

A korábbi Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) és Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kötelező közfeladatokat láttak el, mint a tavaszi és karácsonyi vásárok, nemzeti ünnepek rendezése vagy éppen Budapest turisztikai attrakcióinak lebonyolítása és népszerűsítése. A korábbi cégeket összevonták, így alakult meg a Budapest Brand Nonprofit Zrt., amely a korábbi feladatai mellett a városházi politikusok marketing- és közösségi médiamegjelenéseivel is foglalkozik – írja a Magyar Nemzet.

A tavaszi rendezvények ugyan a járványhelyzet miatt nem tarthatók meg, de a főváros így is előirányzott 1,3 milliárd forintot erre a célra.

Úgy látszik, Karácsony Gergely főpolgármester megjelenési lehetőségeiből nem lesz hiány.

Ez évre koncertek, részvételi programok, imázsfilmek és podcastek tömkelege szerepel a Budapest Brand Nonprofit Kft. programtervezetében.

Figyelemre méltó, hogy míg a főpolgármester korábban takarékosságot ígért, az év második felére tervezett programokra azért bőségesen jut forrás. Az nyilvánvalóan véletlen egybeesés, hogy éppen ősszel fordul a célegyenesbe a baloldali előválasztás, a Városháza pedig november 17-hez, a főváros napjához kapcsolódva tizenkilencmillió forintból nagyszabású programsorozattal számol, amely – ahogy az előterjesztésben írták – „lehetőséget ad közös ünneplésre”. Érdemes felidézni, hogy Karácsony a megválasztása után, a főváros október 23-i ünnepségén a Városháza parkban ünnepi műsor helyett koncertet szervezett és immár közpénzből a választási győzelmét ünnepelte.

Idén 63,5 millió forint jut a főváros március 15-i rendezvényére – amely a járvány miatt nem tartható meg –, az államalapítás ünnepére és az október 23-i emlékezésre mindösszesen.

Az előre megnevezett napok mellett Közös hang címmel fővárosi koncertek és fesztiválok várhatóak minden negyedévben, erre nyolcmillió forintot terveztek be. A költségvetési táblázat egy további sora utal még egy ötvenmilliós tételre, a Budapest újraindul – Budapest szeret téged elnevezésű programsorozatra.

A nagyszabású rendezvények mellett a közönségtájékoztatási feladatokra is milliós összegeket költenének:

a budapesti eseményeket bemutató videóközvetítés készítésére tízmilliót, a város kis közösségeit bemutató videósorozat készítésére 16 milliót, podcastsorozatra ötmilliót, húszmilliót pedig reprezentatív közvélemény-kutatásokra.

Érdemes megemlíteni, hogy a kormányt hibáztató plakátkampány arculatát is a Budapest Brand Nonprofit Kft. tervezte, de készítettek kisfilmet Karácsony Gergely főpolgármesterré választásának évfordulójára is.

Borítókép: Karácsony Gergely főpolgármester (b3) érkezik a fővárosi Operatív Törzs rendkívüli ülése utáni sajtótájékoztatójára, mellette Gy. Németh Erzsébet humán területekért felelős főpolgármester-helyettes (b) és Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes (j) a Városháza udvarán

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!