Autóipar

2022.08.17. 13:30

A kínai autógyártók már a kapuk előtt vannak

Felköthetik a fehérneműt az európai autógyártók, mert a kínai márkák hídfőverése immár befejezett ténynek tekinthető, köztük olyan cégeké is, mint a BYD, amely hazánkban elektromosautóbusz-gyárat üzemeltet vagy a NIO, amely rövidesen megkezdi automata akkucserélő állomások gyártását Biatorbágyon – írja a Magyar Nemzet.

A VW sikeres féléven van túl, jövedelmezőségéhez hozzájárult az Audi is, melynek győri gyárában sikeres SUV-modelleket gyártanak

Forrás: Magyar Nemzet / Kurucz Árpád

Az európai autóipar évekig azzal ijesztgette magát, hogy jönnek a kínaiak, de most már tényleg itt vannak, és egy sérülékeny, átalakulóban lévő európai autóipart találnak itt – olvasható a német autóklub, az ADAC elemzésében. Bár az idei első hét hónapban a kínai gyártók alig hétezer autója kapott német rendszámot, a gyenge piacon részesedésük ezzel is már csaknem fél százalék.

Pedig az európai autógyártóknak mostanában nem volt okuk panaszra. A VW-csoport nyeresége a második negyedévben 4,7 milliárd euró volt, ami egymilliárddal több, mint amire számítani lehetett. A Mercedesnél a második negyedévben éves összehasonlításban hét százalékkal esett vissza az értékesített darabszám, a bevételek azonban hét százalékkal nőttek, 36,4 milliárd euróra.

A Debrecenben éppen gyárat építő BMW április elejétől június végéig 4,8 milliárd euró nettó nyereségről adott számot, ami elsősorban a kiemelkedően magas nyereséghányadnak köszönhető: az autógyártásból származó adózás előtti nyereség a forgalom 15,8 százaléka volt.

Az európai gyártók mégsem nézhetik páholyból a kínai márkák megjelenését. A nagy jövedelmezőség forrása ugyanis, hogy különböző alkatrész-beszállítási problémák miatt kevesebb a piacra kerülő autó, mint a fizetőképes kereslet. A gyártók pedig egyre inkább a magas profitot biztosító, nagyobb, drágább, jobban felszerelt gépkocsik előállítását helyezik előtérbe. A járművek átvételére általában több mint egy évet kell várni, és nincs nagy választék, sem alku. Az olcsóbb, kisebb, az átlagos vásárló igényeit kielégítő modellek egyre inkább kikerülnek a kínálatból.

A teljes cikk ITT olvasható.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!