szponzorált tartalom

2018.08.19. 22:05

Érdemes olajtípust és viszkozitást váltani a jobb működés miatt?

Tisztelt Olajdoki!

Hosszabb, külföldi út előtt cserélnék olajat, és az utóbbi időben, különböző médiumok felületén olvasott számos cikkben azt tapasztalom, hogy megosztottak az autósok azzal, hogy milyen autóba milyen viszkozitású olajat kell tölteni. Nekem 2004-es Ford Focus I.kombi 1,6 benzin FYDB motorkódú autóm van. Az első két évben gyári olajat kapott ford szervizben, 5w40 viszkozitással. Ez a gyári ajánlás is. Azóta egy barátom, aki autószerelő cseréli de már 10w40, (Mobil 80%-ban) viszkozitásút kapott időben, rendszeresen cserélve max 12 ezer km periódussal. Jelenleg 173 ezer km van benne. Sok felé olvasom, hogy a sűrűbb olaj az évek során jobban leülepszik, olajsár képződhet, dugattyú gyűrűnél elpiszkolódhat....etc. Kérdésem lenne, hogy érdemes-e olajtípust és viszkozitást váltani a jobb működés miatt?

Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Zsolt

Üdvözlöm,

Mindenképpen ragaszkodnék a gyárilag megadott viszkozitáshoz, azon belül is ha lehet a “fejlettebb” olajokhoz. Egy 5W40 minden szempontból fejlettebb mint egy 10W40-es viszkozitás (specifikáció, gyártási technológia, felhasznált alapanyagok stb területén).

Tehát

egy full szintetikus technológiájú 5W40-et ajánlanék az autóba, pl Eneos Premium Hyper 5W40 vagy Mobil Super 3000 X1 5W40.

Nem okoz problémát ha márkát vált!

Fontos, hogy rendesen eresszék le a régi olajat és ne csak “rátöltsék” a régire.

Üdv,

Olajdoki

Önnek is kérdése van?

Kérdezzen a szakértőtől az [email protected] címen!

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!