2016.02.20. 18:45
Beszámoló, írnok, eszközfelelős, kistanár
A Sikeres iskola projektet a komáromi Rotary Klub anyagi támogatásának köszönhetően vezették be a Feszty Árpád Általános Iskolában. Az oktatási módszert a Stanford Egyetemen dolgozták ki, ma már a világ 75 országában sikeresen alkalmazzák.
– Az általános tanórákon a gyerekek ülnek, figyelnek és próbálnak minél több ismeretet elsajátítani. Itt azonban négytagú csoportokban dolgozva oldják meg a feladatokat. Ők beszélik meg, hogy ki milyen munkát végez. Különböző szerepek vannak, a beszámoló, az írnok, az eszközfelelős, és a kistanár. Minden szerep ugyanolyan fontos, és ezek rotálódnak, tehát a diákok mindegyikben kipróbálhatják magukat. Ez együttműködésre ösztönzi őket, fejlődik a kreativitásuk, összekovácsolódik a csapat. Mindez a szociális készségek elsajátítását eredményezi – mondta Kajtár Henrietta tanító.
A komplex instrukciós program lényege ugyanis az, hogy a lexikális tudás megszerzése mellett megteremtse az együttműködés alapjait, és elősegítse a társadalmi beilleszkedést. Az órák során a dicséretre is nagy hangsúlyt fektetnek.
– A feladatok nyitott végűek. Minden csoport mást-mást kap. A lényeg, hogy ezek a feladatok gyermek- és élményközpontúak legyenek. A módszer nemcsak az összefoglaló-rendszerező órák során alkalmazható, de új ismeret elsajátítására is kiváló. A diákok nem csupán a pedagógustól, de egymástól is tanulnak – magyarázta Kajtár Henrietta.
Az új módszer a tanároktól is hosszabb felkészülést igényel, de hatékonysága a teljesítményen is lemérhető. A tanulók a csoportmunka során egyéni feladatokat végeznek, mely a gondolkodásukat fejleszti – olvasható a komarom.hu-n.