Közélet

2014.03.11. 17:04

Fogyasztóvédelmi rezsipont Tatabányán

A fogyasztói panaszok jelentős része elsősorban a közszolgáltatásokról szól.

Petrik J.

A fogyasztóvédelemről szóló törvény január közepén életbe lépett előírásának megfelelően a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségén is megkezdte működését a Fogyasztóvédelmi Rezsipont. Ennek a legfőbb feladata a fogyasztók eligazítása a közműszolgáltatással kapcsolatos ügyes-bajos dolgaikban a villamos energia-, földgáz-, távhő-, vízi közmű- és a  hulladék szolgáltatás területén. A rezsipont létrehozását indokolta, hogy a fogyasztói panaszok jelentős része a közszolgáltatásokkal szemben érkezett a felügyelőségre.

A tapasztalatok, amelyről dr. Bures Gabriella felügyelőség-vezető számolt be, azt mutatják, ezen a területen kiemelten szükséges a fogyasztók megsegítse, tudatosságuk növelése. A rezsipont sokrétű tanácsadó tevékenységet lát el. Konkrét panasz esetén megvizsgálja az ügyet, segíti a panaszost a bonyolult számlalevelek értelmezésében, a szolgáltatóval történő kapcsolatfelvételben, egyeztetésben,  méltányossági, részletfizetési kérelmek elkészítésében. Tájékoztatást ad a jogszabályi rendelkezésekről, az igényérvényesítési lehetőségekről, minden érdeklődőt személyes tanácsokkal lát el.

– A panaszosok fogadása a fogyasztóvédelmi felügyelőség kialakított ügyféltérben történik. A törvény hatályba lépése óta már huszonöt ügyfél kereste fel a rezsipontot – jegyezte meg dr. Bures Gabriella.

– A leggyakrabban azt kifogásolják, hogy a gáz- vagy villanyszámla nem tartalmazza a rezsicsökkentésre vonatkozó tájékoztatás. Az ügyfelek azonban nem egyetemes szolgáltatóval, hanem energia kereskedővel állnak szerződésben, akikre nem vonatkozik a rezsitörvény. A csökkentésről szóló tájékoztatásban nem egyértelmű a megfogalmazás az elszámoló számlákról, mert azok tartalmazták a rezsicsökkentés előtti időszakot is. Problémát jelent, hogy a csökkentés ellenére a fizetendő összeg emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Oka, a felhasznált hőmennyiség megemelkedése...

A „ponton” a közös képviselők is érdeklődnek a csökkentéssel kapcsolatos kötelezettségeikről. Mivel a társasházban élők panaszkodta, hogy a lépcsőházban nincs kifüggesztve a rezsicsökkentésre vonatkozó ismertető.

Címkék#Tatabánya

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!