2013.09.30. 11:27
Dolák-Saly Róbert: a művészi kifejezésmódok változatossága izgat
Zenészként kezdte pályafutását, országos (el)ismertségre abszurd színházi jeleneteivel tett szert. Dolák-Saly Róberttel, a L’art pour l’art Társulat tagjával, Pandacsöki Boborján és Parittya Setét Anti bácsi színpadi megformálójával beszélgettünk.
– Sohasem szerettem volna, hogy az emberek „csak” zenészként, „csak” humoristaként, vagy „csak” íróként emlegessenek. A művészi kifejezésmódok változatossága izgat igazán, ezért az összes szerepet a magaménak érzem. Ezért örülök, hogy a L’art pour l’art Társulat tagjaként ennyiféle dolgot csinálhatok.
– Ha már a szerepeknél tartunk: honnan merít inspirációt abszurd figuráianak megalkotásához?
– Én nem gyűjtök, hanem ragad rám a nyersanyag. Általános emberi hiányosságokból amelyek közül nem egyet magamban is felfedezek –, a mindennapok ügyes-bajos dolgaiból állnak össze ezek az alakok, színpadi jelenetek. Úgy is mondhatnám, apróságokat gyúrok össze, amelyeket addig-addig alakítgatok, míg valamiféle groteszk módon felnagyított formává nem állnak össze.
– Legújabb előadásukkal, a Piroska, a farkassal nemsokára Tatára is ellátogatnak.
– A darab alapötlete, struktúrája Szászi Móninak köszönhető, de persze a társulat minden tagja hozzátette a maga ötleteit. Vérbeli L’art pour l’art-műről van szó: dalok, jelenetek, monológok követik benne egymást, a ránk jellemző abszurd megfogalmazásban.
R.G. -->