2012.10.16. 15:08
1,5 milliós gázszámla: nagyot hibázott a szolgáltató
A fogyasztóvédelmi hivatalhoz fordult az a Komárom-Esztergom megyei ember, akitől másfél millió forintot követelt a gázszoláltató, majd amikor a jogtalan követelést nem volt hajlandó kifizetni, még a gázt is kikapcsolták nála.
"Kompromisszumként" a szolgáltató elengedett a kiszámlázott tetemes összegből 928 ezer 650 forintot, de ezt a panaszos továbbra sem tudta elfogadni, hiszen a kazán csúcsra járatással sem képes elhasználni ennyi gázt. A szolgáltatóval nem sikerült a megegyezés, így ultimátumot adott, mely szerint vagy aláírják a megállapodást, vagy kikapcsolják a gázt. Az utóbbi helyzet következett be.
A nem mindennapos, szerteágazó kérelem alapján indult eljárás során a felügyelőség megállapította, hogy a szolgáltató a bizonyítottan lejárt hitelességű mérő által mutatott fogyasztási adatokat elfogadva számlázott, és nem a jogszabály által előírt hibás mérésre vonatkozó rendelkezéseket alkalmazta.
Jogszerűtlenül hivatkozott a számlázásnál arra a körülményre, hogy a lejárt mérő adatai pontosak voltak számításai szerint, mivel azok semmiképpen sem szolgálhattak volna az elszámolás alapjául. A tényállás alapján fogyasztóvédelmi bírság kiszabása mellett a Felügyelőség kötelezte a szolgáltatót arra, hogy ne a lejárt hitelességű mérő adatai alapján, hanem a jogszabályban előírt hibás mérés szabályai szerint számlázzon a fogyasztó részére.
A szolgáltató a határozatot végrehajtotta: a hibás mérésre vonatkozó szabályozásban leírtak alapján, a nem hiteles méréssel érintett 10 hónapos időszakra a korábban kiszámlázott 14 ezer 638 köbméter helyett 1794 köbmétert állapított meg; a kettő közötti különbözet, azaz 12 ezer 844 köbméter jóváírásáról intézkedett.