Közélet

2008.01.27. 15:16

A buszpályaudvarnak annyi?

Megyénk keleti felének meghatározó kapcsolatrendszere sokkal inkább Budapest, mint bármi más irány. A közlekedési lehetőségek egyike a busz, másika a vonat, harmadika a közút. Most éppen vonat- és busz-ügyben várhatóak fejlemények. Hídlezárás, kerékpárút, költöző buszok?

RB

[caption id="" align="alignleft" width="330"] Archív kép a Margithíd megállóról
[/caption]

Beszámoltunk már arról, hogy a korszerű Desirók a lepukkant pályán és a még visszataszítóbb esztergomi végállomásról hamarosan nem futhatnak be a Nyugatiba. Június közepe és szeptember közepe között felújítás miatt teljesen lezárják az Északi vasúti összekötő hidat, ami a tervek szerint 2008 végére készül el. Előtte és utána két hónapig a vonatok járnak majd, csak a járdát zárják le, így marad a Rómait és Újpestet összekötő hajójárat. A 14 milliárd forintos átépítés után azonban a híd északi oldalán kerékpárutat, déli oldalán pedig járdát alakítanak ki, így jövőre igazi bicikliút lesz a hídon és a hozzá vezető szakaszokon.

A gyalogosjárdát, ami jelentős kerékpáros forgalmat is levezényel, április 19-tól november 10-ig zárják le, ezen belül teljes hídzárra kell számítani június 14. és szeptember 14. között. A teljes hídzár idején, azaz három hónapig a vonatok a HÉV vonalán a Margit hídig közlekednek, ehhez a műszaki és a forgalmi feltételeket már kidolgozták, a hatósági egyeztetések és a tervezés még zajlik. Az elvira.hu internetes MÁV-site szerint reggel 8 és este 8 között átlagban félóránként járnak a vonatok, a kora reggeli és késő esti órákban előfordulhat, hogy egy órát is várni kell egy vonatra. Este fél 12 és hajnali 5 óra között a vasúti közlekedés szünetel.

Buszközlekedés: mint megtudtuk, új városközpont épül az Árpád-hídi buszpályaudvar helyére. Ez utóbbi meg megy Újpestre. Hoyg jutunk innen oda? Hiszen Aquincumi híd még mindig nincs, de legalább a Megyeri híd félig már kész. A városrendezési terv agorát képzel el az Árpád híd pesti oldalánál.

A fejlesztés kulcsa a majdan elköltöző Volán buszpályaudvar kiváltása, hiszen valahol fogadni kell az Észak-Dunántúlról, Észak-Magyarországról, Esztergom, Balassagyarmat és Salgótarján, Eger régiójából érkező távolsági buszokat, és meg kell oldani az utazóközönség továbbhaladását az általuk kitűzött célállomások felé. Az átfogó közlekedéskoncepció szerint Újpest-Városkapunál épül fel az új buszpályaudvar. Itt már adott a metrókapcsolat.

A tervekben csak egy dologról nem esik megint szó. Az Esztergomból Dorogon át a fővárosba vezető 10-es út eszméletlen zsúfoltságáról. Mert nemhogy a körgyűrű északi részéről nincs tudomásunk, de a rávezető 10-es ma már balkáni állapotokat idéz reggel öt és este kilenc óra között.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!