Interjú

2017.07.30. 08:11

Brüsszeli közösségfejlesztőkkel találkozott a Vértes Agorája munkatársa

Brüsszelben járt a Vértes Agorája munkatársa, Szénási Pál. Az Európai Unió ifjúsági, civil és kulturális szervezeteinek képviselői egyhetes találkozójukon a marketing és kommunikáció új lehetőségeit térképezték fel, találkoztak a máltai nagykövetség szakembereivel, ismerkedtek a brüsszeli közösségfejlesztőkkel.

Veizer Tamás

Szénási Pál

– Milyen találkozón vett részt?

– Mindegyik uniós tagállamban működik az Eurodesk Iroda, némelyik országban több városban is. Tatabányán a Vértes Agorája fogadta be a hálózati partnerirodát, amely a fiataloknak ajánl lehetőségeket, programokat, segít a pályázatok elkészítésében, ösztöndíjak elérésében, az álláskeresésben. A nemzetközi kitekintés, kapcsolatépítés érdekében a nyáron is szerveztek egy találkozót Brüsszelben. Ezen a debreceni kollégámmal képviseltük Magyarországot.

– Milyen tapasztalatokra tett szert?

– Az információs iroda egyre kiterjedtebb kapcsolatokkal rendelkezik. Sokféle szolgáltatást kínál és bemutatja azokat a jó gyakorlatokat, példákat, amelyeket saját területünkön is alkalmazhatunk, továbbadhatunk. Az európai szintű hálózat irányítói évente szerveznek ilyen tréningeket. A résztvevők olyan képzést kapnak, amely segíti a fiatalok, a leendő önkéntesek megszólítását, a jó gyakorlatok megtapasztalását, a marketing és a kommunikáció új eszközeinek, módszereinek megismerését, az új partnerség kiépítését, az információ-szolgáltató sejtek kialakítását. Az egész hálózati munka a nemzetközi partnerség kiépítését, erősítését hirdeti, és ebben számít a civil szervezetek, a kulturális és ifjúsági egyesületek, szerveződések, vagy akár az Eurodesk, vagy az Eurodirect hálózati partnerirodák munkájára.

Szénási Pál

– Konkrét témákat is feldolgoztak?

– Az ifjúsági munkatársak, közösségfejlesztők programszervezéssel, könnyen kezelhető online felületek, webhelyek kialakításával tehetik hatékonyabbá a munkájukat, hogy elérjék és kapcsolatokat építsenek ki a 25–35 év közötti fiatal felnőttekkel, felépíteni egy erős marketingstratégiát, a kötetlen beszélgetéseken pedig címeket cserélni, amelyeknek később lesz majd hozadéka. Az új technikák révén erősíthetjük a nemzetközi kapcsolatokat is, de „hazai vizeken” is könnyebben igazíthatják el a multiplikátorok, a partnerirodák munkatársai az érdeklődő fiatalokat, a közösségeket. Sok konkrét témát is áttekintettünk, mint például a fogyatékkal élők miként vonhatók be a közösségi tevékenységekbe. Az egyhetes találkozón téma volt, bár mi nem foglalkoztunk vele részletesen, például a kisebbségek vagy éppen a migránsok integrációja. Az előadások mellett sok ingyenes kiadványt kaptunk, amelyeket haszonnal forgathatunk a későbbiekben is. Arra is alkalmunk nyílt, hogy összevessük a más országok gyakorlati tapasztalatait, feladatait a magyarországi gyakorlattal. Ezeket az ismereteket itthoni találkozókon, tréningeken továbbadjuk, megosztjuk a partnerirodák munkatársaival.

– Benyomások?

– Sok tanulsággal szolgált a máltai nagykövetségen tett látogatás, ahol sok újdonságot megismertünk. Málta volt nemrégiben az unió soros elnöke, sok friss élményt és ismeretet adtak tovább, akárcsak a brüsszeli vendéglátóink. A magyarországi helyzettel összehasonlítva jól szervezettek az irodák, olajozottan működnek a szolgáltatások, és hatékonyak a tréningek is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!