2017.01.18. 09:39
Sokan hiába várták online rendelésüket
Az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a karácsonyi időszakban interneten rendelt csomagokat.
Több mint 900 ezer magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket – áll az eNet Internetkutató 2017. január eleji felmérésében. Az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg.
A késések oka az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére, a futárszolgálatok az ünnepi időszakban pedig nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám indokolta volna. Az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, az érintettek alig több mint harmadát értesítették a kiszállítás módosulásáról.
A történtek némileg rontották a webáruházak megítélését, a késésben érintettek 10 százaléka máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő cégtől.