Hírek

2009.10.09. 11:35

FEOSZ: Nem segít a bajban lévő ügyfeleken a banki kódex

A már bajban lévő fogyasztókon aligha, a később eladósodott ügyfeleken viszont segíthet a banki magatartási kódex - vélekedik a civil fogyasztóvédők.

Világgazdaság Online

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének lényegi problémának tartja, hogy a Bankszövetség és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által kidolgozott kódex csupán önkéntes aláíráson alapul, az önszabályozás eszközét alapul vevő dokumentum.

A tényleges hatékonysághoz megfelelő jogszabályi környezet kialakítására lenne szükség, amely alól azután egy bank sem kereshetne kibúvót.

A kódex ráadásul csupán a jövőre nézve szolgálhat segítségül, hiszen nem rendezi a jelenlegi jogviszonyokhoz kapcsolódó problémákat. Hatékonyságát csökkenti, hogy rendelkezéseinek többsége általánosságokat tartalmaz, és csupán néhány esetben biztosít valódi védelmet a fogyasztóknak.

A fogyasztóvédők álláspontja: a kódexben foglaltak nagy részét jogi, kötelező normává kellene alakítani, hiszen azok csak így segíthetnének hatékonyan.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!