2009.05.25. 13:10
Miért nem tudnak pénzt csinálni Susan Boyle-ból?
A brit zenei tehetségkutató műsor, a Britain’s Got Talent különös sztárja, Susan Boyle pillanatok alatt világhírűvé vált. A sikerből azonban éppen az a cég nem profitál, amely a műsort létrehozta.
Susan Boyle hat hetes kihagyást követően tért vissza a brit ITB Britain’s Got Talent című műsorába. A különc énekesnő hatalmas rajongótábort tudhat magáénak: áprilisban 220 millióan tekintették meg a róla szóló videókat a YouTube-on. Ugyanakkor – írja a New York Times – éppen a televíziós műsort készítő vállalat nem tudott eddig kellő hasznot húzni a hirtelen jött sikerből.
A nemzetközi digitális jogokat birtokló FremantleMedia Enterprises a műsorok közvetítését követően azonnal feltöltötte a videómegosztóra Boyle klipjeit, ezek azonban szinte semmilyen reklámbevételt nem generálnak. Mégpedig azért, mert a felhasználók elsősorban a többiek által feltöltött videókat nézik meg a hivatalos felvételek helyett. Az eset a lap szerint jól demonstrálja, hogy a hagyományos tömegmédiumok képtelenek hasznot húzni a hatalmas internetes közönségből.