Hírek

2009.05.25. 13:10

Miért nem tudnak pénzt csinálni Susan Boyle-ból?

A brit zenei tehetségkutató műsor, a Britain’s Got Talent különös sztárja, Susan Boyle pillanatok alatt világhírűvé vált. A sikerből azonban éppen az a cég nem profitál, amely a műsort létrehozta.

New York Times - VG Online

Susan Boyle hat hetes kihagyást követően tért vissza a brit ITB Britain’s Got Talent című műsorába. A különc énekesnő hatalmas rajongótábort tudhat magáénak: áprilisban 220 millióan tekintették meg a róla szóló videókat a YouTube-on. Ugyanakkor – írja a New York Times – éppen a televíziós műsort készítő vállalat nem tudott eddig kellő hasznot húzni a hirtelen jött sikerből.

A nemzetközi digitális jogokat birtokló FremantleMedia Enterprises a műsorok közvetítését követően azonnal feltöltötte a videómegosztóra Boyle klipjeit, ezek azonban szinte semmilyen reklámbevételt nem generálnak. Mégpedig azért, mert a felhasználók elsősorban a többiek által feltöltött videókat nézik meg a hivatalos felvételek helyett. Az eset a lap szerint jól demonstrálja, hogy a hagyományos tömegmédiumok képtelenek hasznot húzni a hatalmas internetes közönségből.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!