2009.03.02. 20:22
Több homok, nagyobb biztonság a Dakaron
A Dakar-ralit szervező cég, az Amaury Sport Organisation (A.S.O.) bejelentette, hogy a 2010-es viadalon, melyet ismét Chilében és Argentínában rendeznek meg, az ideinél jóval több homokos terep vár majd a résztvevőkre, a biztonságra ugyanakkor az eddiginél is nagyobb gondot fordítanak az előkészítésénél.
A Buenos Airesből keltezett hétfői közlemény szerint az idei versenytől eltérően jobban elosztják majd a szakaszokat a két ország között, a 2008-as kettőnél többet kap Chile. Az A.S.O. arra törekszik, hogy növekedjen a dűnés terepszakaszok száma.
A szervezők azt tervezik, hogy a biztonságot szem előtt tartva "megszűrik" a jelentkezőket. Ezzel egyben kiegyenlítettebbé válhat a mezőny. "Nagyon pozitív dolog lenne, ha a szervezők ellenőriznék a résztvevők fizikai állapotát, meggyőződnének arról, nincs-e valamilyen komolyabb betegségük, s egyáltalán képesek-e arra, hogy kibírják egy ilyen hosszú és nem mindennapos viadal megpróbáltatásait - mondta az MTI érdeklődésére Szalay Balázs, a Dakar egyik kipróbált harcosa, aki versenyzőként a nagyon előkelő 22. helyen végzett az autósok között az idei viadalon. - Sajnos sok amatőr pilóta még elképzelni sem tudja, mit jelent hosszú órákat eltölteni a sivatagban víz nélkül."
Arra a kérdésre, hogy indul-e a következő Dakaron, Szalay csak ennyit mondott: "Hol van az még?" Francisco Vidal chilei kormányszóvivő február 24-én jelentette be, hogy a "nagy sikerre való tekintettel" ismét argentin és chilei helyszíneken rendezik meg a Dakar-ralit, a világ legnagyobb és legnépszerűbb tereprali versenyét. A helyszín kijelölésénél fontos szempont volt, hogy 2010-ben Argentína és Chile a függetlenségük kikiáltásának bicentenáriumát ünnepli. A hagyományos - korábban Afrikában zajló - Dakar-ralit terrortámadások veszélye miatt fújták le az elmúlt évben; a szervezők aztán úgy döntöttek, hogy idén Dél-Amerikában rendezik meg a viadalt. A tavalyi törlésről egy nappal a rajt előtt, január 4-én határoztak; a verseny 1979 óta íródó históriájában példátlan döntés azért született meg, mert nem lehetett garantálni a versenyzők és a kísérők testi épségét a nyolc mauritániai szakaszon.