Hírek

2009.03.21. 18:03

Kiterjesztik a teherautók előzési tilalmát

A közlekedési tárca a közlekedés további könnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében újabb szakaszokra is kiterjeszti az előzési tilalmat a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek számára.

VGO

Az M1–es és M3-as autópályákon a fővárosból kifelé vezető irányban is kihelyezik a korlátozó táblákat, illetve az M7-es autópálya Budapestről kivezető szakaszán két új helyen, az M1-M7-es csomóponttól Pusztazámor-Sóskútig és a Székesfehérvár elkerülő szakaszon sem előzhetnek a jövőben a teherjárművek. A tehergépkocsikra vonatkozó előzési tilalom kiterjesztésével a minisztérium célja, hogy még gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése és immáron a főváros irányából haladó forgalom is a személygépkocsival közlekedők számára. A táblázást az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai megkezdték és április elejéig folyamatosan végzik.

Az egy évvel ezelőtt kísérleti jelleggel bevezetett korlátozás 2008 márciusa óta van érvényben az M1-es autópályán Tatabánya – Óváros csomópont és M0-s csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 kilométer hosszban, valamint az M3-ason Gödöllő csomópont és Bp., Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban. Most ez kiegészül újabb 50 kilométerrel az M1-es és az M3-as jobb pályáján, illetve további 16,5 kilométerrel az M7-esen. Ez azt jelenti, hogy összesen 116,5 kilométeren lesz tilos az előzés a nehéz tehergépjárművek számára a magyar sztrádákon a jövőben.

A korlátozás tavalyi kísérleti jellegű bevezetését kedvező tapasztalatok kísérték: a forgalom egyenletesebbé vált, a haladási sebesség három százalékkal nőtt a haladó sávban, valamint jelentősen – mintegy felére, 4-6 százalékra – csökkent az előzési tilalom alá vont szakaszokon a belső forgalmi sávban haladó tehergépjárművek száma.

A tárca vizsgálja a korlátozás további kiterjesztésének lehetőségét, és dolgozik az intézkedés célzottabb, csak a kiemelkedően terhelt napszakokra (így pl. a reggeli órákra) vonatkozó bevezetése lehetőségének megteremtésén. Hosszú távon pedig még hatékonyabb megoldást jelenthet a dinamikus forgalomszabályozást biztosító, változtatható jelzésképű táblák teljes magyar autópálya-hálózaton történő kiépítése.

További részletek és az érintett autópályaszakaszok a Világgazdaság Online-on olvashatók

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!