2008.10.26. 15:31
Jobban elolvassuk a csomagolt élelmiszerek címkéit
Minden ötödik magyar mindig megnézi vásárlásnál az előre csomagolt élelmiszerek címkéjét, hogy tájékozódjon arról, hogy mit tartalmaznak, illetve milyen a tápértékük.
Minden ötödik magyar mindig megnézi vásárlásnál az előre csomagolt élelmiszerek címkéjét, hogy tájékozódjon arról, hogy mit tartalmaznak, illetve milyen a tápértékük – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 51 országban végzett felméréséből. Ezzel a honfitársaink érdeklődése valamelyest elmarad a nemzetközi átlagtól, amely szerint gyakorlatilag minden negyedik vásárló olvassa el mindig a címkén található információkat.
[caption id="" align="aligncenter" width="460"] Minden ötödik magyar mindig megnézi vásárlásnál az előre csomagolt élelmiszerek címkéjét
[/caption]
Jóval körültekintőbbek a magyar fogyasztók, ha első alkalommal vesznek meg valamit, ekkor 29 százalékuk figyel oda a tájékoztató szövegre vagy címkére. Ez azonban még így is jóval alacsonyabb a 37 százalékos nemzetközi átlagnál.
„A felmérés igazolja, hogy korunk embere egyre inkább törekszik az egészséges étkezésre és a fogyasztandó élelmiszerek tudatos kiválasztására” – állapítja meg a kutatás eredménye alapján Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen magyarországi vállalatának igazgatója.
Érdekes, hogy bizonyos összetevők jelenlétére a magyarok jobban odafigyelnek, mint a nemzetközi átlag. Míg az élelmiszerek összetételénél általában az európai fogyasztók leginkább a zsír-, kalória- és cukortartalmat ellenőrzik, addig Magyarországon legtöbben a tartósítószerek, adalékanyagok és színező anyagok felhasználásáról tájékozódnak. A magyar fogyasztók számára fontossági sorrendben ezután következik a cukor, kalória, szénhidrát, zsír és rost.
Növekvő fogyasztói tudatosság ide vagy oda, még mindig sokan vannak azok, akiket nem érdekel különösebben, hogy mit is tartalmaz az, amit megvásárolnak. Az európai megkérdezettek átlag tíz, a magyarok 13 százaléka soha nem nézi meg a csomagoláson látható tápértékadatokat.
Persze ne felejtsük el, hogy egységes szabályozás hiányában ezek az információk sok esetben fel sem kerülnek a csomagolása. Így még akkor is nehezen lehet összehasonlítani a különböző termékeken található adatokat, ha azokat a gyártók feltüntetik.
