Hírek

2008.08.26. 11:43

Fidesz: 2002 óta 23 milliárd ment el kommunikációra

A Fidesz elfogadhatatlannak tartja, hogy 2002 óta a szocialista-szabad demokrata kormányok 23 milliárd forintot költöttek kommunikációra - közölte Ágh Péter, az ellenzéki párt képviselője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

MTI

A politikus korábban ebben a témában írásbeli kérdéssel fordult a minisztériumokhoz, és - mint mondta - a válaszokból az derült ki, hogy a 2002-es kormányváltás óta összesen több mint 23 milliárd forintot fordítottak a tárcák kommunikációs kiadásokra, reklámra és propagandára. Ugyanakkor - folytatta - a tárcák vezetői arra nem adtak választ, hogy pontosan kivel és mire kötöttek kommunikációs szerződéseket. A fideszes képviselő ezért arra gyanakszik, valamit el akarnak titkolni, és lehet, hogy ez az összeg jóval nagyobb.

Ágh Péter kitért arra, hogy a legnagyobb tételt, több mint 10 milliárd forintot a Miniszterelnöki Hivatal költötte el, ezért arra kérik majd Kiss Péter kancelláriaminisztert, hogy a jövő héten betekinthessenek a kommunikációs szerződésekbe. Mint elhangzott, a legkevesebbet a Külügyminisztérium költötte a hat év alatt, 20 millió forintot, ezután következik a Pénzügyminisztérium 36 millió forinttal.

Az igazságügyi és rendészeti tárca 163 milliót, az agrártárca 321 millió, a környezetvédelmi minisztérium 332 milliót, a Honvédelmi Minisztérium  624 milliót, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium 797 milliót, az önkormányzati minisztérium 858 milliót, az Egészségügyi Minisztérium több mint 1 milliárdot, az oktatási tárca közel 2 milliárdot, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi tárca 3 milliárdot, és a gazdasági tárca is közel 3 milliárd forintot költött el  kommunikációra - sorolta a fideszes képviselő.

Ágh Péter szerint a minisztériumok által közölt számokból az is kiderült, hogy évről évre nőttek a kommunikációs kiadások, 2006-től pedig folyamatosan 4 milliárd forint felett volt a tárcák összesített éves kommunikációs költsége. Hozzáfűzte: ez azt mutatja, hogy a kormány minél rosszabb helyzetbe vezette az országot, annál többet költött kommunikációra, a problémák magyarázatára. Úgy vélte, Gyurcsány Ferenc elhibázott gazdaságpolitikájának eredményeképpen Magyarország egyre mélyebb szociális válságba kerül, közben azonban a kormány milliókat, milliárdokat költ el üres propagandára. Szerinte Gyurcsány Ferenc a hibás, amiért olyan politikát honosított meg, amely az emberek pénzét felesleges, megmagyarázhatatlan dolgokra költi.

Arra az újságírói felvetésre, hogy az Orbán-kormány idején az Országimázs Központra és kormánypropagandára 10 milliárd forintot költöttek el, Ágh Péter azt mondta, a mostani sajtótájékoztatón a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány kommunikációs költségeit vizsgálják. Hozzátette: azokat az eredményeket lehet kommunikálni, amelyeket valóban elér egy ország, és míg az Orbán-kormány alatt voltak ilyen eredmények, az elmúlt hat évben Magyarország éllovasból sereghajtó lett Európában.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!