2008.01.18. 14:14
Tárki-felmérés: álmosító unalom hatja át a királyi tévét
Unalmas a magyar köztévé, áll a Tárki felmérésében. Ráadásul az MTV nézettsége tíz éve nem volt ilyen alacsony az aktívkorú (18-49 éves) nézők táborában.
A diplomások körében is csökkent az m1 népszerűsége. Amíg korábban 15,7 százalékuk kapcsolt az MTV-re főműsoridőben, addig 2007-ben ez az arány már csak 9,7 százalék volt az AGB Nielsen nézettségmérési adatai alapján.
Amúgy a közcsatornák visszaesése egész Európában megfigyelhető. A Tárki 18 és 49 év közöttiek végzett felmérése szerint a köztévé se nem családi, se nem innovatív. A legkevésbé fiatalos és szórakoztató. A 3200 megkérdezettnek csak öt százaléka gondolta úgy, hogy a királyi adón találkozhatunk a legszimpatikusabb műsorvezetőkkel, nemúgy, mint az RTL Klub-nál, amely tele van a rokonszenves személyiségekkel (42,2) és igen innovatív is (37,1). Legjobb műsorok terén az MTV nagyjából egy szinten áll a Spektrummal. Persze a reklámozóknak fontos 18 és 49 közötti korosztálynál.