Hírek

2007.10.09. 13:59

Még több óriásplakát az utcákon

Magyarországon tavaly 19 milliárd forintot költöttek a cégek közterületen történő reklámozásra. A digitalizáció miatt a jövőben egyre több hirdető vándorolhat át a televízióból az óriásplakátok.

N.M.

Még több óriásplakáttal találkozhatunk a  közeljövőben az utak szélén és a belvárosban. Három év múlva ugyanis a Global Industry Analysts (GIA) friss kutatása szerint a köztéri hirdetések nemzetközi piaca 30,4 milliárd amerikai dollárra nő majd, ezen belül a legnagyobb köztéri hirdetési forma, az óriásplakát-szegmens 2,85 milliárd dollárral fog növekedni 2007 és 2010 között. A növekedés többek közt annak köszönhető, hogy a modern városi életstílus folytán az emberek egyre több időt töltenek az utcán illetve utazással, a technológiai fejlesztések és az egyre népszerűbb digitális eszközök pedig a korábbiaknál figyelemfelkeltőbb köztéri hirdetések megjelenítését teszik lehetővé.

Norvégia mellett Magyarországon növekszik az egyik legnagyobb ütemben a köztéri reklámozás. A tanulmány szerint a két ország együtt mintegy 120 millió dolláros forgalomnövekedést produkál 2010-ig. „Ami hazánkat illeti, a köztéri reklámbevételek 2005-ről 2006-ra 15,2 milliárd forintról 19 milliárdra nőttek. Ez azt jelenti, hogy tavaly a reklámtortán belül a köztér 10,8 százalékos részt hasított ki magának, és reményeink szerint ez az arány idén még magasabb lesz” – mondta Tombor András, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség elnöke.

„Az alternatív köztéri hirdetési formák nálunk is kezdik megvetni a lábukat, és úgy véljük, hogy hamarosan egyre több digitális reklámozási lehetőséget kínálha-tunk a hirdetőknek” – tette hozzá az elnök. Tombor András nincs meglepve a Magyarországnak jósolt fejlődési ütem mértékén. Szerinte a digitalizáció térhódításából a köztér csak profitálhat: egyrészt újabb és egyre fejlettebb hirdetési megoldások jelennek meg, másrészt a nagy vetélytársnak számító televíziótól a hirdetők majd átvándorolnak a köztérre. Ahogy Tombor kifejtette: „A digitális tévében a klasszikus reklámblokkok megszűnnek illetve kikapcsolhatóvá válnak. Ezzel szemben a köztér kikerülhetetlen marad, és a már említett életmódbeli tendenciák miatt a közönség még gyakrabban találkozik az itt elhelyezett hirdetésekkel, így szinte biztosra vehető a további növekedés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!