Hírek

2007.10.11. 16:49

Bevetik a Mézga család figuráit a fogyasztóvédők

Jótállás, illetve szavatosság, a fogyasztói kölcsönök és az internetes vásárlás. Ez a három fő terület, amelyre az Európai Bizottság fogyasztói jogokról szóló kampánya az első időszakban koncentrál – mondta el Meglena Kuneva, az Európai Unió fogyasztóvédelmi biztosa a csütörtöki kampányindítón.

R. V.

Az EU a tizenkét újonnan csatlakozott tagállamban összesen 1 millió eurót áldoz a célra. A tájékoztató akció jövő év júniusáig tart, és a 25-45 éveseket célozza meg, mint a vásárlás terén legaktívabb korcsoportot. A felmérések szerint a megkérdezettek felének jelenleg fogalma sincs, mit kell tenni, ha az általa vásárolt készülék elromlik. Hatvan százalékuk nem tudja, mivel jár, ha mosógépet vagy akár autót hitelre vásárol. Mintegy hetven százalék pedig nem ismeri az internetes vásárlással kapcsolatos jogait és lehetőségeit.

A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete az Európai Bizottsággal együttműködve összesen tizenegy témában ad ki tájékoztató füzeteket, adatlapokat a fogyasztók jogairól – mondta el Keszthelyi Nikoletta projekt menedzser. A reklámkampány fontos része a tévéspotok sora és az internetes tájékoztatás. Ezekben játékos módon a Mézga család figurái osztják meg a legfontosabb ismereteket a nézőkkel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!