Hírek

2007.06.09. 04:49

A garancia a számla nélkül is érvényes, bármit mondanak

Olvasónk múlt hónapban vásárolt ajándék-hifitornya elromlott. A garancialevél mellé az ajándékozó nem rakta oda a blokkot. Anélkül pedig első menetben nem akarták bevenni a gépet.

Rados Virág

Mivel a hifitornyot ajándékba kapta, olvasónk sejtette, hogy a blokk nem lesz meg. Hiszen az ajándékhoz nem illik mellékelni annak áráát. A hifitornyot azonban akkor sem vette be a szerviz, amikor a hölgy felajánlotta: kifizeti a javítás költségeit. Azt a választ kapta, hogy akkor már jobban megéri venni egy új készüléket. Előfordulhat ugyanis, hogy a márkaszerviznek például külföldről kell behozatnia az alkatrészt (ők csak eredeti gyári termékekkel dolgoznak). Az pedig relatíve többe is kerülhet, mint egy új készülék.

A szervizben hozzátették: a legújabb uniós szabályozás miatt kezelik ilyen „szigorúan” az ügyet. Vagyis a lebélyegzett, gyári számot is feltüntető garancialevél mellett ragaszkodniuk kell a blokkhoz is.

Nem mondtak igazat. Az 151/2003-as kormányrendeletben ugyanis ennyi áll: a garancia a jótállási jeggyel érvényes. A blokkra ehhez nincs szükség – mondta el fogyasztóvédelmi szakértőnk.

Hogy mit tehet a hölgy? Amennyiben nem akarják javításra bevenni a hifitornyot, az üzletben jegyzőkönyvet, a szervizben munkalapot vetethet fel az esetről. Ezután, ha nem sikerül velük zöld ágra vergődnie, az üzlet, illetve a szerviz székhelye szerinti békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.

A hölgy később megkérte férfiismerősét, próbálja meg elintézni a dolgot. Az úrtól bevették a hifit. Jó tehát, ha tisztában vagyunk jogainkkal. Ami nem azt jelenti, hogy naphosszat a fogyasztóvédelmi törvényt bújjuk. De vitás esetekben nézzünk utána a jogszabályoknak. Mindegyiket megtaláljuk az interneten.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!