2007.04.03. 15:24
Megkezdődött a 4-es metró alagútjának fúrása
A kelenföldi indítóaknában kedden délelőtt megkezdődött a 4-es metró Keleti pályaudvarig tartó első, 7,2 kilométeres szakaszának előreláthatóan csaknem három évig tartó fúrása. A munkálatok az eredeti határidőhöz képest több mint féléves késéssel indultak el.
[caption id="" align="alignleft" width="260"] 2010-ig közlekedési dugók, por, zaj, problémák, majd évi 10 millió munkaóra megtakarítás
[/caption]Demszky Gábor a fúvószenekarral, alagútszenteléssel, több száz érdeklődővel, nagyszámú biztonsági emberrel körített ünnepségen kijelentette, hogy "Budapest közönsége ma végre látja az alagút elejét". A főpolgármester közölte: 2010-ig nem ígérhet mást, mint közlekedési dugókat, port, zajt, problémákat, ezek a jelenségek ugyanis elkerülhetetlen velejárói egy metróépítésnek. A metró elkészültével viszont évi 10 millió munkaórát takaríthatnak meg az utasok - tette hozzá.
Demszky Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy a 10 metróállomás építése megújítja a várost, az érintett városrészeket ugyanis korszerűsíteni fogják. A 4-es metrót a megújuló Budapest szimbólumának nevezve úgy vélte, hogy az első hetekben még lehetnek "beállítási gondok" a fúrópajzzsal. A főpolgármester leszögezte, hogy a szavak után végre mindenki számára meggyőző módon a tettek következnek a metróépítésben. Ezzel összefüggésben arra kérte a kivitelezőket, hogy "vegyék halálosan komolyan a határidőket". A fúrópajzsnak ugyanis időben kell megérkeznie a szerkezetkész állomásokhoz - jegyezte meg. Közölte azt is, hogy a legkomolyabban fellépnek azokkal a kivitelezőkkel szemben, akik nem tartják be a határidőket.
Antal Attila, a BKV vezérigazgatója egyebek közt arra hívta fel a figyelmet, hogy minden eddig felmerült gond ellenére a három korábbi földalatti építésével összehasonlítva a 4-es metró várhatóan a második legrövidebb idő alatt épül majd meg.
(MTI)