2007.01.06. 05:22
Nem teketóriázom, kérem a panaszkönyvet!
Olvasónk be akarta írni észrevételét a vásárlók könyvébe egy nagy áruházlánc egyik üzletében. Többszöri kérésre sem adták oda neki a könyvet, amit ő sérelmez.
A kedves olvasó joggal sérelmezi a történteket. A vásárlók könyvét az üzletben jól látható helyen kell tartani. Így szól a jogszabály – mondta a fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség munkatársa.
A törvény azt is előírja, hogy a kereskedőnek válaszolnia kell az észrevételekre. Egy időben megszüntették a harmincnapos határidő követelményét – az érintett újabban azonban ismét köteles egy hónapon belül választ adni a panaszra. Közölnie kell, miként akarja azt orvosolni. Az üzlet tulajdonosa azonban még így is nehezen vonható felelősségre. Hát még ha semmiféle dokumentum nem születik a vásárló elégedetlenségéről.
A fogyasztóvédelem munkatársai minden vizsgálatkor ellenőrzik, megfelelő helyen tartja-e a cég a vásárlók könyvét. Ha nem, akkor az üzletet fogyasztóvédelmi bírsággal sújthatják. A vásárlók könyve tehát fontos része, mondhatni sarkköve az ellenőrzésnek – hangsúlyozza szakértőnk.
Ha nem találjuk, vagy kérésre sem kapjuk meg a könyvet, az esetet bejelenthetjük a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen. Az ellenőrök harminc napon belül intézkednek személyesen. Ha viszont egészségre káros vagy veszélyes termékről van szó, azonnal a helyszínre sietnek.
A fővárosi mellett minden megyében működnek a helyi közigazgatási hivatalhoz rendelt területi felügyelőségek. Adataikat megtaláljuk az fvf.hu honlapon.