2007.01.29. 06:07
Felszívódott a hirdetési újságból hívott szerelő
Olvasónk a hirdetési újságból hívott otthonra tévészerelőt. A készülék két nap múlva újra rossz volt. A vállalkozó eltűnt, csak annyi derült ki róla: titkos a telefonszáma.
Ez az egyik leggyakoribb panasz – mondta dr. Tóth Istvánné, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének helyettes igazgatója. Jótállási igényünkkel csak akkor élhetünk, ha bizonyítani tudjuk, hogy a mester valóban nálunk dolgozott. Ez pedig számla nélkül igencsak bajos. Sokan vannak, akik beleegyeznek abba, hogy a vállalkozó ne adjon számlát. Úgy vélik, ezzel jól járnak, hiszen nem kell kifizetniük az áfát. Ha ugyanis számlát kérnek, a szerelő rögtön rávágja: ennyi és ennyi százalékkal több lesz a munkadíj.
Sokan járnak így pórul – teszi hozzá a fogyasztóvédelmi szakember. Mire rájönnek, hogy a munkát a mester rosszul végezte el, már bottal üthetik a nyomát. Telefonja nem válaszol, a mobiltársaságnál pedig közlik, hogy a szám titkos. Jó tanács: szigorúbban nézzük meg a hirdetéseket. Tudjunk róla, hogy aki csak mobilszámot ad meg, kevésbé ellenőrizhető, mint akinek neve alatt vezetékes telefonszám is szerepel. Ne a postaládánkba dobott szórólapról hívjunk szerelőt. Még az önkormányzatok terjesztette Kisokos füzetekkel szemben is legyenek fenntartásaink. Legjobb az ismerősöktől kapott referencia.
A munka megrendelése előtt állapodjunk meg az árról. Ragaszkodjunk a számlához, mert annak híján kárigényünkkel hiába fordulunk a hatósághoz, illetve a bírósághoz.