Hírek

2007.01.13. 15:58

Ez az igazi kalandtúra: Csepellel Afrikába!

Elindult a Dakar-rali „konkurenciájának", a Budapest-Bamako ralinak a mezőnye

F. R.

Miközben a Dakar-rali mezőnye már Afrika közepén jár, tegnap reggel a fővárosi Felvonulási térről elindultak a fekete kontinens felé a másik nagyszabású sivatagi autóstúra, a Budapest-Bamako rali résztvevői. Szabó Gál András – ismertebb művésznevén Villám Géza – főszervező megfogalmazásában, ez a „fapados Dakar" teljesen másról szól, mint az igazi Dakar.

Amíg ott az a cél, hogy bármi áron, akár a másik kiiktatásával, ártalmatlanná tételével, el kell jutni a végállomásig, addig a BB-n az, hogy az indulók jól érezzék magukat. Aki akar itt versenyezhet, aki pedig csak világot látni szeretne, azt is megteheti. Ugyanis van verseny-, túra- és autóstoppos kategória is. (Ami a költségete illeti, a kaland csapatonkánt 3500-11500 euró közötti összeget /890 ezer-2,9 millió Ft/ emészt fel.)

– Mi sem bizonyítja az állításomat jobban, hogy a Dakart a motoros Hermann Henrik azért adta fel, mert az autósok mellett halálfélelme volt. Nálunk ilyen nincs! Úgyhogy szeretettel várjuk őt a 2008-as Bamakóra! – tette hozzá Szabó Gál. Arra a felvetésre, hogy a 2005-sel ellentétben szándékosan időzítette a Dakar idejére ezt a versenyt, azt válaszolta, hogy így alakult, ez volt mindenki számára a legideálisabb időpont.

Az idei kaland 8200 km-es útvonala Magyarországon, Ausztrián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón, Mauritánián és Malin halad keresztül, utóbbi fővárosába, Bamakóba várhatóan január 28-án délelőtt érkezik a mezőny.

Igencsak változatos összetételú ez a mezőny. A legkomolyabb gép egy Nissan terepjáró, de van aki, egy 1987-es sátortetős cabrio Trabanttal, egy régi orosz, Ural típusú oldalkocsis motorkerékpárral, egy ugyancsak régi, a Renault 12-es alapján készült Daciával, és van, aki egy 1971-ben készült Csepel D344-es teherautóval indult el. Utóbbi maximális sebessége egyébként 60 km/h.

A 250 indulónak minden országban különböző feladatokat kell megoldani – például Magyországon egy vak kislányt és orvosát kell megtalálniuk egy kastályban, Mauritániában pedig egy olyan falut, ami rajta sincs a térképeken –, és az erre, valamint a megtett etapokért járó pontok összessítése után alakul ki a végeredmény. És ami Szabó Gál András szerint a legfontosabb: mindenkinek kötelező jótékonykodni, egy-egy afrika falut valamilyen „örökbefogadni", segíteni...

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!