2007.01.30. 06:08
Elérhetetlen a telefonos ügyfélszolgálat
Olvasónknak számlázási problémája akadt az egyik mobiltelefon-szolgáltatóval. Az ügyfélszolgálattal idestova fél éve nem tud zöld ágra vergődni. Mit tehet, hogyan intézkedhet mégis?
A mobiltelefonálás díjának számlázási problémáival a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) kell fordulni. Ezt Magdus Ágnes, a Közép-magyarországi Regionális Fogyasztóvédelmi Felügyelőség vezető főtanácsosa javasolta. A cégek ügyfélszolgálatának rossz működése azonban valóban a fogyasztóvédelmi hatóságra tartozik. A hölgy tegyen ez ügyben bejelentést a területileg illetékes felügyelőségen. Ez az olvasó esetében ez a Somogy megyei fogyasztóvédelmi hatóság. Címükről, telefonszámukról, e-mail címükről a www.fvf.hu honlapon is tájékozódhat.
A fogyasztóvédelmi törvény szerint a szolgáltatóknak lehetővé kell tenniük az ügyfelekkel való kommunikációt. Lehetőleg gyorsan és akadálymentesen. Az nem megoldás, hogy fél órán át zenélnek az ember fülébe. Ez nem csak szabálytalan, de dühítő is, hiszen az értékes percek a mi kontónkra mennek. A törvénynek akkor tennének eleget, ha az ügyintéző felvenné a telefont, és az ügyfél előadhatná ügyes-bajos dolgait, panaszát, kérését, észrevételeit.
Ha a tapasztalt visszásságról bejelentést teszünk a fogyasztóvédelemnek, akkor ők kivizsgálják az esetet. Intézkednek, ha úgy látják, hogy a szolgáltatóval igen nehéz, vagy szinte lehetetlen felvenni a kapcsolatot. A fogyasztóvédelmi törvény szerint kötelezést küldhetnek a szolgáltatónak, hogy tegyen eleget a törvényi előírásoknak.