Hírek

2007.01.12. 06:14

Bátran álljunk ki vásárlói, fogyasztói jogainkért

Olvasónk panaszolja: bankban, ügyfélszolgálaton, kereskedőnél gyakran túl sok időt kell várnia, hogy kiszolgálják.

BAMA

Ha túl sokáig váratnak minket, két lehetőségünk van – mondták az Országos Fogyasztóvédő Egyesületnél. Vagy élünk a választás szabadságával, azaz elmegyünk máshová, vagy panaszt teszünk. Pénzügyi szolgáltatónál az ügyfélszolgálaton, kereskedőnél a vásárlók könyvében. (Igaz, a választás szabadsága nálunk még nem vonzó lehetőség. Egyik szolgáltató ugyanis gyakran szakasztott olyan, mint a másik.)

Tanuljunk meg határozottan élni jogainkkal. Csak mi védhetjük meg magunkat. Elmúlt már az idő, amikor a párt, a szakszervezet, a tanács rámozdult helyettünk a problémára. A gondoskodó állam megszűnt. Léteznek persze civil egyesületek, amelyek az elesetteknek segítenek, de az ő lehetőségeik is korlátozottak. Váljunk tudatos fogyasztóvá, és követeljük meg, ami nekünk a pénzünkért jár. Ne magunkban füstölögjünk, hanem bátran, de nyugodtan tegyük szóvá sérelmünket. Elvégre nem mi vagyunk a szolgáltatóért, hanem ő van miértünk. Sok helyen egyébként már a vásárlók könyvének elkérése is megteheti a kívánt hatást.

Jogainkról a különböző civil fogyasztóvédelmi szervezetek internetes honlapjairól tájékozódhatunk. De gyakoriak az ilyen témájú előadások például nyugdíjas klubok szervezésében. Az Országos Fogyasztóvédő Egyesület március 15-e, a fogyasztók világnapja környékén szintén tart különböző ismeretterjesztő rendezvényeket. Az érdeklődők nagy áruházakban is hallhatnak előadásokat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!