Hírek

2006.10.27. 03:07

Megvágtak a fodrászatban, tiltakozom

Olvasónk az egyik legnevesebb pesti fodrászszalon vendége volt. Hatezer forintot fizetett a hajvágásért. Barátnőjétől egy héttel később ugyanezért csupán négyezret kértek.

Rados Virág

A vétség neve árdrágítás – tudtuk meg dr. Tóth Istvánnétól, a fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától. A fodrásszal szemben ezért szabálysértési eljárást indíthatnak. Akár százezer forintos bírsággal is sújthatják. A felelős tehát az alkalmazott, mert ő állította ki a számlát.
Minderről a fogyasztóvédők a helyszínen győződnek meg. Úgynevezett próba-igénybevétellel inkognitóban kérhetik a szolgáltatást. Egyúttal azt is ellenőrizhetik, hogy a kereskedő egyértelműen feltüntette-e az árakat. A vendégek számára ugyanis lehetővé kell tenni, hogy azokról könnyűszerrel tájékozódhassanak. Kint kell lennie az árakat tartalmazó listának.

Fogyasztói jogaink érvényesítéséhez fontos, hogy birtokunkban legyen a nekünk nyújtott szolgáltatásról készült számla. Mostanában a fodrászok ilyet nem adnak. Mi mégis ragaszkodjunk hozzá, mert az esetleges árdrágítást utólag csak ezzel tudjuk igazolni.

Amennyiben drágálljuk a szolgáltatást, panaszunkat bátran jegyezzük be a vásárlók könyvébe. Így a történteknek a felügyelők számára is nyoma marad. Kérhetjük a reklamációs jegyzőkönyvet is – abba a fodrászüzlet munkatársának kell bejegyeznie panaszunkat. Ha erre nem hajlandó, a vásárlók könyvében tüntessük fel: megtagadta ez irányú kérésünket. Ez szintén törvénybe ütköző cselekedet ugyanis, amellyel komoly bírság járhat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!